Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Дръзко, извън рамките

360

Една от по-малко известните маркетингови иновации на Amazon се появи преди четири години и е актуална и днес, разказва изданието Inc.com. Това е т.нар. "Treasure Truck" - услуга за потребителите на мобилното приложение на Amazon, която предлага дневни оферти за продажба на продукти с големи намаления. Специфичен артикул (колкото за един камион) се намалява рязко. Това се съобщава на потребителите, които започват да търсят камиона в съответния град. 

Отначало те получават известие, което ги предупреждава, че камионът ще бъде в район близо до тях, натоварен с ръчно подбрани, силно намалени стоки като например камери GoPro или пък дъски за сърф. Може да бъдат и капсули от прахове за пране и други по-евтини стоки.

Посочва се поръчка и човек може да я вземе в същия ден, където и да се намира камионът, пълен със "съкровища".

Има 33 такива камиона в 30 щата на САЩ и във Великобритания, които чакат да изненадат хората, проверяващи промоцията и кликващи. Камионите на Amazon изглеждат като циркови, декорирани са и снабдени с игри, с кино, видео стени, озвучение и машина за балони, място за излагане на продукта и дори безплатна храна, която се сервира от грил. 

Приличат на камиони за сладолед, но "на стероиди" - както се изразяват в САЩ. Те служат за предлагане на изгодни сделки и идеята им е да създават радост, да интригуват и да въвеждат позитивно настроение в ежедневнието.

Най-вероятно не се прави особена печалба, имайки предвид разходите, които се отделят, така че защо са? 

Идеята на Treasure Truck е страхотна от маркетингова гледна точка, защото тя бори това, което убива познатия бранд и го превръща в скучен плакат, а именно - безразличието. 

Amazon не може да се надява да увеличи продажбите на камионите си Treasure Truck дотолкова, че да излезе на печалба, но едно нещо е сигурно - те не могат да бъдат игнорирани. Тези камиони карат хората да почувстват нещо - интерес, те провокират емоции. Така правят най-силните марки и най-добрата реклама. Може да ви се струват глупави и нелепи, неефективни или ненужни, но хората ще изпитат емоции от тях. Някои хора пък им се ядосват - че съдържанието им е продавано в рамките на 45 минути преди камионите да се преместят на следващата локация. Или пък ги намират за приятни и забавни, умни. Това, което е сигурно е, че те вълнуват. 

Това е нещо дръзко и иновативно, извън рамките. Нещо, което се помни и оставя впечатление. 

В писмо до акционерите Джеф Безос коментира: 

Нашите камиони с балони изпълниха стотици хиляди поръчки - от пържоли, до най-новите издания на Nintendo. През цялата година Treasure Truck си партнира и с местните общности, за да разбуни духовете и да помогне на нуждаещите се.

Трудно е да не се възхищаваме на творчеството и експерименталния дух на Amazon. Когато добавите камиона за съкровища към магазините Amazon Go, безпилотното снабдяване до праговете на домовете и всичките други експерименти на компанията, безспорно това ще ви накара да почувствате Amazon като бранд, който преминава границите и не е скучен.

още по темата
още от Маркетинг
24
Сряда
Юли