Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Яйцето се пропука

1169

Най-харесваната снимка в Инстаграм стана тази на едно най-обикновено яйце и това привлече вниманието на хиляди потребители. Оказа се, че макар и стартирал на шега, профилът на яйцето - @world_record_egg, е събрал толкова много внимание, че може да бъде използван за кампания със социална значимост. Това разказва Би Би Си. 

Каква е историята? Когато снимката с яйцето се появява за първи път онлайн, тя е с призив "Хайде да поставим световен рекорд заедно и да надминем най-харесваната публикация в Инстаграм, надхвърляйки настоящия рекорд на Кайли Дженър - риалити звезда -б.р. (18 милиона!)". Явно настроенията против риалити звездата и в полза на яйцето са били големи, защото отнема само 9 дни яйцето, което дори има име - Eugene, да надмине риалити звездата. 

Над 52 милиона души по света харесаха първата снимка с него, която бе публикувана през януари. 

Какво се случва след това?

Яйцето се напука. Снимки с него показаха това. Защо? "Под натиска на цялото внимание, което получи в социалната мрежа".

Оказа се, че профилът е бил използван за разпространение на послание в полза на психологическото здраве. Съобщение, публикувано под снимката на напуканото яйце, посъветва хората да потърсят помощ, ако не се чувстват добре.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by EGG GANG (@world_record_egg) on Jan 22, 2019 at 1:02pm PST

 

Дотогава имаше много коментари за какво става дума във връзка с профила @world_record_egg и как той е успял да събере толкова много харесвания. Някои си помислиха, че това е маркетингов трик в полза на голяма компания. Британският рекламен специалист Крис Годфрий обаче заяви, че той е създал профила заедно с още двама души и единствената цел била просто да се съберат възможно най-много харесвания. След това, след като яйцето е имало вече над 10 млн. последватели, профилът е станал  ефективна платформа за достигане на много хора. 

Така световноизвестното яйце използва своята слава за добро. То се появи в рекламата на стрийминг услугата Hulu в САЩ по време на големия футболен финал Супербоул, за да насърчи осведомеността когато става въпрос за психологическото здраве и влиянието на социалните мрежи върху него. 

"Напоследък започнах да се пропуквам... натискът от социалните мрежи ми идва в повече", посочи надпис под яйцето. 

Изданието Engadget посочва, че един много популярен профил в Инстаграм може да струва доста пари. В случая с яйцето, до 10 млн. долара. 

 

още по темата
още от Маркетинг
21
Понеделник
Октомври