Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Клиентите, от които трябва да се освободите веднага

Снимка: Shutterstock

През 18-те години на управление на собствен бизнес открих, че е важно да знаеш кога да обърнеш масата и да "уволниш" поне един клиент! Това разказа за Inc.com Стив Кодиуправляващ партньор в американската агенция Peppercomm, специализирана в развитието на нови бизнеси, нови продукти и маркетинг услуги. Той изброи пет типа клиенти, които препоръчва фирмите да отстранят от списъка си с партньори възможно в най-кратък срок. Ето кои са те:

1. Клиентът на стартовата линия. Той обикновено е фирма в първата или втората крачка след старта, която очаква от партньорите си и консултантите да споделят нейния риск. Не само ще ви помоли да намалите таксата си, но и да приемете различни опции като например да сте готови да работите за него 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. "Разбрахме през годините, че тези връзки почти никога не проработват. Напротив. Често се израждат в нещо грозно, когато не се откликне на грандиозните очакванияи", казва Стив Коди.

2. Клиентът "фактор страх“. Мнозина в бизнеса прекъсват връзката си дори с високопрофилни клиенти, които използват всяването на страх, за да мотивират агенциите, с които работят. "Екипът ни счетоводители беше уведомен на първата среща, че има само един шанс да се провали", отбеляза Коди. "Този лош сценарий с Дамоклиев меч, надвиснал над главите ни, опъна нервите на всички", допълва той. И разказва, че екипът е бил твърде стресиран да предлага нестандартни идеи извън рамката, преди да се освободи от този контакт. В отговор, клиентът е започнал да се оплаква от липса на продуктивност.

3. Клиентът, който бави разплащането. Това са клиентите, които смятат, че сте банка, готова да покрие лихвите по закъснелите им плащания. Те игнорират 30-дневният срок, определен по договор. Същевременно всеки предприемач знае, че финансовият поток е животворната сила на бизнеса. Затова, когато клиент започне да пренебрегва финансовия аспект на връзката, е време за решителен разговор.

4. Невъзпитаният клиент. Този, който се държи в бизнес комуникацията като пристанищен работник, говори непрофесионално и използва неподходящи, нецензурни думи. Предупредете го за неподходящия тон на общуване. Ако продължава да я използва, изпъстрена и с обиди, незабавно се освободете от него.

Продължава на следващата страница.

още по темата
още от Маркетинг
16
Понеделник
Декември