Затвори

Не само големите могат да спечелят от Свети Валентин

Снимка: Shutterstock

Рекламната и търговска машина на няколко вида бизнес се задвижва с големи обороти по време на един от харесваните дни през февруари - Свети Валентин.

Предстои празникът на влюбените. Ако имате малък бизнес, който би могъл да спечели от това, замислете се още сега как да стане това, съветват международните медии. 

Свети Валентин е колосална възможност освен за малките фирми и за много големи марки по света.

Въпреки че потребителските навици се променят, някои продукти като картичките до любимия на 14 февруари, шоколадовите бонбони и бельото, остават класика и се купуват винаги. Фирмите, които ги предлагат и активно се рекламират, печелят значително от продажбата им. Други продукти като бижутата са по-малко популярни, но все пак остават. Покупката зависи от навиците на отбран кръг клиенти, които могат да си ги позволят.

Компаниите, които печелят най-много от Свети Валентин, се отнасят към празника като към жизненоважен момент за финалния резултат на бизнеса.

В САЩ например изключително печеливша на този празник е American Greetings Corp. - публична компания с централа в Кливланд, щата Охайо, която се търгува на нюйоркската фондова борса и продава поздравителни картички. Друг бизнес, който печели много, е 1-800-Flowers.com Inc. Вероятно се досещате, става дума за интернет поръчки на цветя и подаръци. 

Сред останалите големи марки, които печелят от празника на влюбените в Америка, са Tiffany & Co., специализирана в продажбата на бижута, L Brands Inc., която продава бельо, производители на най-купуваните в Щатите кондоми, платформи за онлайн запознанства. Разбира се, ще спечелят и веригите ресторанти.

Aвторката Роуз Лийдъм коментира в сп. Entrepreneur, че в миналото рекламодателите са прекарвали повечето си време, създавайки рекламни кампании за Свети Валентин, насочени само към жените. Но проучвания на нагласите са показали важна промяна - над половината пълнолетни през 2017 г. се определяли като "необвързани", следователно кампаниите не трябвало да изключват тези хора, а напротив. Рекламите трябва да са насочени, ако е възможно, към всички на празника, не само към романтично обвързаните двойки. 

Продължава на следващата страница.

още по темата
още от Маркетинг