Не само големите могат да спечелят от Свети Валентин

Не само големите могат да спечелят от Свети Валентин

Не само големите могат да спечелят от Свети Валентин

Рекламната и търговска машина на няколко вида бизнес се задвижва с големи обороти по време на един от харесваните дни през февруари - Свети Валентин.

Предстои празникът на влюбените. Ако имате малък бизнес, който би могъл да спечели от това, замислете се още сега как да стане това, съветват международните медии. 

Свети Валентин е колосална възможност освен за малките фирми и за много големи марки по света.

Въпреки че потребителските навици се променят, някои продукти като картичките до любимия на 14 февруари, шоколадовите бонбони и бельото, остават класика и се купуват винаги. Фирмите, които ги предлагат и активно се рекламират, печелят значително от продажбата им. Други продукти като бижутата са по-малко популярни, но все пак остават. Покупката зависи от навиците на отбран кръг клиенти, които могат да си ги позволят.

Компаниите, които печелят най-много от Свети Валентин, се отнасят към празника като към жизненоважен момент за финалния резултат на бизнеса.

В САЩ например изключително печеливша на този празник е American Greetings Corp. - публична компания с централа в Кливланд, щата Охайо, която се търгува на нюйоркската фондова борса и продава поздравителни картички. Друг бизнес, който печели много, е 1-800-Flowers.com Inc. Вероятно се досещате, става дума за интернет поръчки на цветя и подаръци. 

Сред останалите големи марки, които печелят от празника на влюбените в Америка, са Tiffany & Co., специализирана в продажбата на бижута, L Brands Inc., която продава бельо, производители на най-купуваните в Щатите кондоми, платформи за онлайн запознанства. Разбира се, ще спечелят и веригите ресторанти.

Aвторката Роуз Лийдъм коментира в сп. Entrepreneur, че в миналото рекламодателите са прекарвали повечето си време, създавайки рекламни кампании за Свети Валентин, насочени само към жените. Но проучвания на нагласите са показали важна промяна - над половината пълнолетни през 2017 г. се определяли като "необвързани", следователно кампаниите не трябвало да изключват тези хора, а напротив. Рекламите трябва да са насочени, ако е възможно, към всички на празника, не само към романтично обвързаните двойки. 

Продължава на следващата страница.

Лийдъм съветва фирмите да насочат усилията си и към хората без любовна връзка, а също и да имат предвид, че все повече се правят жестове към приятели на тази дата под формата на симпатични подаръци. Любовта на Свети Валентин все повече се разбира обширно, освен като любов между съпруг и съпруга или в двойка, също и като обич на майка към дъщеря, както и между добри приятели. 

Мъжете обикновени харчат повече пари за този празник от жените. Но и двата пола най-често отделят определен бюджет да го отбележат. 

Много хора планират да похарчат пари и за домашните си любимци на Свети Валентин. 

За разлика от Коледа и рождените дни, клиентите не планират чак толкова дълго какво ще правят и подаряват на празника. Така че е по-логично за маркетолозите да похарчат бюджетите си за по-къси кампании - от не повече от 1 месец, съветва още авторката. Най-важно е да се фокусират върху последните две седмици преди 14 февруари. Мнозина пазаруват за празника на любовта през февруари, не и през януари. 

С всяка изминала година все повече стават и тези, които пазаруват за Свети Валентин чрез телефона си. Затова е добра идея фирмите да увеличат усилията си в областта на мобилния маркетинг.

Освен това се купува и през десктоп компютри и таблети. Обикновено хората търсят ръчно изработени предмети, брандирани продукти, романтични и бляскави подаръци, цветя, предложения за резервации в ресторанти. Тези, пазаруващи чрез смартфоните си, най-често купуват бижута, годежни пръстени, подаръци в последната минута и продукти за вечеря. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ