нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Не само големите могат да спечелят от Свети Валентин

Снимка: Shutterstock

Лийдъм съветва фирмите да насочат усилията си и към хората без любовна връзка, а също и да имат предвид, че все повече се правят жестове към приятели на тази дата под формата на симпатични подаръци. Любовта на Свети Валентин все повече се разбира обширно, освен като любов между съпруг и съпруга или в двойка, също и като обич на майка към дъщеря, както и между добри приятели. 

Мъжете обикновени харчат повече пари за този празник от жените. Но и двата пола най-често отделят определен бюджет да го отбележат. 

Много хора планират да похарчат пари и за домашните си любимци на Свети Валентин. 

За разлика от Коледа и рождените дни, клиентите не планират чак толкова дълго какво ще правят и подаряват на празника. Така че е по-логично за маркетолозите да похарчат бюджетите си за по-къси кампании - от не повече от 1 месец, съветва още авторката. Най-важно е да се фокусират върху последните две седмици преди 14 февруари. Мнозина пазаруват за празника на любовта през февруари, не и през януари. 

С всяка изминала година все повече стават и тези, които пазаруват за Свети Валентин чрез телефона си. Затова е добра идея фирмите да увеличат усилията си в областта на мобилния маркетинг.

Освен това се купува и през десктоп компютри и таблети. Обикновено хората търсят ръчно изработени предмети, брандирани продукти, романтични и бляскави подаръци, цветя, предложения за резервации в ресторанти. Тези, пазаруващи чрез смартфоните си, най-често купуват бижута, годежни пръстени, подаръци в последната минута и продукти за вечеря. 

още по темата
още от Маркетинг