Легендарните реклами: Nike и "Just Do It"

Nike и слогана "Just Do It" или "Просто го направи". Ако поразсъждаваме откровено, разликите между качествените спортни обувки не са чак толкова големи. Феновете на спортните марки обаче биха казали, че те са огромни. Защо?

Nike има основен принос за това масово убеждение. Нейният маркетинг е легендарен и иновативен. Той я прави една от компаниите, които променят света и живота на милиони хора чрез посланията, които отправят. 

Рекламната стратегия на Nike я превръща от малък регионален производител на спортно облекло и екипировка в Орегон, САЩ, в глобален гигант. Логото на Nike днес е едно от най-разпознаваемите изображения на планетата.

Това съвсем не е първата компания в историята, която обвързва марката си със знаменитости и печели от това. Връзката на Nike с Майкъл Джордaн обаче безспорно е една от най-добрите рекламни стратегии на всички времена.

Освен това, представянето на мотото “Just Do It” през 1988 г. е ключов, преходен момент за компанията. Тогава марката се асоциира завинаги с вдъхновяващата, драматична решителност за действие (в спорта или извън него). Тя използва същите материали за продукцията си, както много други американски фирми, но успява да убеди публиката, че Nike е въплъщение на страстта към спорта и желанието за постижения. Това я прави една от фирмите, които променят света с маркетинг.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ