Маркетинг съвети за малкия бизнес

 Маркетинг съвети за малкия бизнес

Маркетинг съвети за малкия бизнес

Има ли начин да рекламирате бизнеса си, без да влагате цяло състояние от и без друго свития му бюджет? Как да се заговори за вас, но да не си създавате финансови проблеми?

Истината е, че добрият маркетинг струва пари. Въпреки това, има някои евтини, дори безплатни възможности да си направите такъв. С тях ще провокирате внимание към продуктите или услугите си. Може да се промотирате добре.

Въпреки че тези идеи не костват пари или струват малко, те отнемат време.

Става дума за следното. 

Участвайте във всички възможни нетуъркинг събития. Ако получите покана за професионална среща, възползвайте се. Запишете се в търговската камара, която има връзка с бизнеса ви. Нейните събития може да ви срещнат с важен клиент. Събирайте визитки. Наберете колкото може повече. Започнете имейл маркетинг. Изпращайте електронна поща веднага след като сте се запознали с притежателя на визитката и споменът за вас е все още пресен. Ако се сприятелите с колега, но не можете да работите с него, попитайте го за препоръка.

Участвайте в срещи между държавата и бизнеса. Говорете публично. Когато го правите, казвайте полезни за присъстващите хора неща. Дайте им полезен съвет, от който да се възползват веднага щом срещата приключи. Това е чудесен начин не само да покажете, че знаете, но и да помогнете на другите. Щом го сторите, те ще поискат да помогнат на вас. Ще станете търсен и ценен човек, от чиито услуги искат да се възползват.

Направете си диплянка с полезни съвети. Тя трябва да е брандирана с логото на фирмата. В нея трябва да са посочени контактите ви и най-вече, трябва да съдържа материали, заради които човек не би я изхвърлил. Например, „Топ 10 на маркетинг тактиките, които конкуренцията иска да не знаете”, ако сте маркетинг фирма. Диплянката е вашата 30-секундна реклама, която убеждава получателя й, че той може да получи ползи от контакта с вашия бизнес.

Продължава на страница 2.

Правете партньорства с други марки

Свързвайте се с колеги, чиито бизнес допълва вашия и е комплимент за вас. Добър пример за такова партньорство може да бъде не само между фирмите, но и между отделни личности. Например, когато копирайтър от една агенция обедини сили с талантлив графичен дизайнер от друга и двамата създадат проект. 

Пишете до редактори и журналисти от местните медии и бизнес издания

Бъдете инициативни. Изпращайте им информация, подходяща да се публикува като новина без много усилия за редакция. Ще се изненадате колко често едно добро съобщение от фирма може да влезе в новините. Особено, ако съдържа сериозна информация, поднесена по любопитен начин и не е скучно. Не забравяйте в писмата си да включвате информация за контакт с вас, в която е изписан телефонът ви и интернет адресът на фирмата.

Съвети на Лаура Лейк в сайта Marketing.about

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ