Маркетинг в квартала

Маркетинг в квартала

Маркетинг в квартала

Привличането на клиентите на място, в магазините, става все по трудно, споделят маркетиг специалисти от САЩ. Новите технологии позволяват на клиентите да си останат вкъщи и да пазаруват само в интернет. Какво да направят традиционните търговци, как да накарат хората да дойдат отново в магазините им?

Отговори на тези въпроси дават специалистите по "регионален маркетинг" - отрасъл, който се развива в Америка. За някои от техниките, които те препоръчват разказва сп. Entrepreneur. 

Най-важното е магазинът да развие маркетинг в квартала, казват специалистите. Те съветват собствениците да рекламират продуктите си пред самите врати на магазините. Много ефективни според тях са рекламните листовки, карти и талони за отстъпки и ваучери за пазаруване.

Освен това станаха особено модерни в САЩ не само промоциите, но и организирането на празненства в самите магазини. Част от клиентите обичат социалните събития, които им дават възможност да общуват и се запознават с нови хора. Хубавото на подобни събития е, че карат хората от квартала да се почувстват обвързани с магазина и кръга от неговите почитатели.

Друго, което маркетолозите препоръчват, е създаването на кръг от услуги край магазина. Те осигуряват поток, който сръчният търговец може да доведе при себе си. Става въпрос за такива съпътстващи дейности като банкомати, павилиони за вестници и билети за градския транспорт, кафе машини или апарати за газирани напитки.

Всъщност, кварталният маркетинг може добре да се възползва и от възможностите на новите технологии. Специалистите препоръчват да се изпращат рекламни sms-и до намиращите се наблизо потенциали купувачи. За следенето на физическото им местоположение може да се използва GPS.

Търговците, обаче трябва да внимават като изпращат sms-и да не станат прекалено натрапчиви и рекламата да се обърне срещу тях. Маркетолозите съветват задължително да се добавя опция да се прекрати приемането на съобщения, ако получателят не ги иска.

Друг вариант за привличането на клиенти е магазинът да плати за публикуването на онлайн реклама, която се появява при използването на мобилен интернет в квартала.

Интернет рекламата е особено ефективна, ако близо до магазина има кафене или парк с Wi-Fi, където хората обичат да ходят с лаптопите си.

Хубаво е магазините постоянно да споделят информация в профилите си в социалните мрежи. Също така добре е търговците да знаят, че купувачите, които се разхождат около магазините им, се разделят на два вида – импулсивни и търсещиобясняват маркетолозите. За първите могат да се разпространяват маркетингови съобщения с текст "Купете сега!", а за вторите "Разберете повече (купете после)!". 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ