Международната революция на McDonald's

Международната революция на McDonald's

Международната революция на McDonald's

В рамките на 3 часа през тази седмица McDonald's в САЩ позволи на всеки свой клиент да направи това, което никой клиент не е правил по-рано. Това разказва в раздела за маркетинг на изданието Inc.com авторът Крис Матисзчък. 

"McDonald's опита във времето много различни начини да накара хората да влизат в нейните ресторанти. И тъй като този месец се навършват 40 години от създаването на менюто ѝ Happy Meal, което е едно от най-успешните ѝ (а според някои хора и едно от най-нездравословните) маркетингът предприема инициатива, каквато не е имало досега", разказва той. 

Веригата въвежда нещо като "международна революция" вътре в ресторантите си.

Тя дава възможност на американците да опитат някои от любимите ястия от ресторантите на McDonald's в страните по света. Например Stroopwafel McFlurry-то от Холандия. Или испанския бургер Grand McExtreme Bacon. Това е начинът, по който "маркетира като използва интернационализма" в американското общество, което е все по-националистки и изолационистки настроено. 

И за да го направят, маркетолозите на McDonald's решават да използват практична идея. Те канят американците да посетят ресторантите ѝ и да си носят с тях останалите им от чуждестранни пътувания пари, с които могат да се разплатят и да си купят каквото поискат от предложеното международно меню. Всички имаме такива хартиени банкноти и монети, останали у дома, нали? 

На хората беше предложено да разменят своите останали динари или евро за някой от международните продукти на McDonald's. 

Има и уловки. Основната е, че това можеше да се случи само в рамките на 3 определени часа - в четвъртък, на 6 юни, между 14 и 17 ч. 

И въпреки това, мнозина сред клиентите и маркетолозите харесаха инициативата, възприеха я като... международно посещение. 

Това е първият път, в който компанията предлага на американските си клиенти любимите ястия от нейните ресторанти в страните в Европа, Австралия и др., за да ги опитат. 

Маркетингът е помислил и за онези американци, които може никога да не са пътешествали в чужбина и нямат останала чуждестранна валута в Америка. "Намирате само US монети в джобовете си? Разменете ги за някои от видовете международни валути във вашето местно чейндж бюро, за да можете да се позабавлявате!", предлагат от компанията. 

Идеята е да бъдат привлечени всички онези америкаци, които възлагат надежди за бъдещето на света в мир и разбирателство и които биха участвали в един междукултурен диалог чрез храните. "Само ако опознаем вкусовете един на друг, ще можем да започнем да се разбираме по-добре", казват от компанията, чиито клиенти традиционно са основно по-младите хора. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ