Младите родители - една желана публика

Младите родители - една желана публика

Младите родители - една желана публика

През последното десетилетие екологията и корпоративната социална отговорност „избухнаха”. Младите майки и бащи, т.е. родителите с малко дете, проучват веднъж, два пъти, три пъти, преди да решат да направят покупка.

Младите родители държат под напрежение маркетолозите. Тяхната демография е различна, социалният опит също. Повечето от тях са на „ти” с технологиите. Те са хора, чиято възраст варира от 22 г. до 30 и повече г. В тази група влиза първото поколение от млади хора, които станаха родители, пренаситени от възможността непрекъснато да се свързват с всякакви хора. Хиляди от тях са онлайн. Много от тях задълбават до т.нар. тройно дъно в процеса на покупка (проучи веднъж, два пъти, три пъти).

За младите майки достигането на третото дъно преминава през избора на стока или услуга на конкурентна цена, социалната справедливост и политиката на отговорно поведение на фирмата. Това поколение се смята за растяща сила и гласовит защитник на политиката на опазване на околната среда. Майчинството е друг поглед на младия човек, в който чистата природа и здравето на семейството определят това, което се случва с портфейла.

В САЩ например проучване на Edelman Financial Group и WPP преди време показа, че 92% от младите майки купуват продукти на фирми, които подкрепят кауза. 88% от тях търсят възможност да подкрепят кауза с поведението си на потребител. Тези жени са готови за сътрудничество. Те комуникират и се организират помежду си с в сайтовете, форумите и социалните мрежи. За да се свърже с една такава общност, маркетингът има нужда от особен подход.

- Ангажирането е ключът. Рекламата на стоката не е достатъчна. Тази група трябва да се чувства важна, част от една обща идея, емоционално свързана онлайн и офлайн. Тя иска възможност за непрекъснат диалог с компанията в интернет, за да зададе въпросите си и да направи оплакване. И още: Младите майки са едни от потенциалните клиенти, при които има най-голяма вероятност онлайн усилията на марката и комуникацията ѝ в мрежата да стимулират реално потребление, а не само подкрепа в интернет.

- Нужен е искрен разговор. Автентичността и прозрачността в работата на фирмата са много важни.

Summertiiime...Време е за локален маркетинг

- Образователен елемент. Този тип клиентки консумират информация непрекъснато и имат огромно желание (а в много случаи и свободно време) да се осведомяват чрез компютъра и да споделят каквото са научили с приятелките си. Един образователен поток от информация би придал стойност на марката и би привлякъл вниманието им към нея.

- Тук важи силата на инициативите. В общия случай майките определят как ще се харчи бюджета на домакинството. Освен това те са израснали в поколението на компютърните игри. Затова подходящият подход е като към клиентки, които са запознати с технологиите и същевременно пестеливи. Промоциите с отстъпки имат ефект. Особено когато са подкрепени от кампания в социалните мрежи.

- Измервайте ефекта. Младите родители се ориентират към фирми, които обещават положителна промяна в света им (в полза на природата или на местната общност). След това те обичат да виждат цифри и данни, които доказват, че тези обещания се изпълняват.

Саманта Ский в AdAge

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ