Облечете марката в звук

Ново явление набира скорост в света на дигиталния маркетинг, разказва Business Insider. Това е звуковият брандинг. 

Няколко големи бранда в САЩ, включително Mastercard, Visa и Pandora, се опитват да създадат и развият т.нар. звуков бранд - последната граница за преминаване в областта на дигиталната реклама. Те все повече използват звук, за да засилят идентичността си и позиционирането. Точно както биха използвали определени цветове, определени дизайни или думи.

И въпреки че да имаш бранд с определен звук, който всички рапознават, не е нещо ново, възходът на смартфоните, гласовите технологии, другите цифрови устройства и асистентите са накарали маркетолозите да разберат, че компаниите не само трябва да бъдат видяни, но и чути. И марките стават все по-смарт в това да създават свои звукови лога (sonic logos) по отношение на процесите, които те използват, за да изработват такива и как ги адаптират към различните публики и ситуации. Модерни технологии подсигуряват тези звукови изживявания да не бъдат прекъсвани от технически проблеми. 

През миналия месец например Майк Шинода от Linkin Park сътрудничи с други артисти и музиканти от целия свят в нов проект. Това не беше албум или концерт, а по-скоро звукова мелодия за Mastercard. 

Получената мелодия Mastercard планира да използва навсякъде в рекламите си до момента, в който клиентът завърши своята транзакция. Тя е един от най-новите и явни примери за брандиране на марки в звуковата гама.

"Гласът и звукът станаха част от културния дух", коментира Грег Хеджис, вицепрезидент emerging experiences в рекламната агенция Rain в Щатите. "Маркетолозите осъзнават, че подписването със звуково лого може да представлява тяхната марка по същия начин, по който го прави и едно емблематично визуално лого (като това на Target)", казва още той. 

"Ние сме в разгаза на аудио и гласов Ренесанс", продължава Хеджис. 

Кои бяха големите звукови брандове досега? В продължение на десетилетия NBC и Intel последователно използваха звуковите лога на "Chimes" и "Intel Inside". Мнозина ще ги разпознаят. 

С появата на смартфоните, гласовите технологии и другите цифрови устройства, плюс Siri, Alexa и Google Home, маркетолозите осъзнават, че те не само трябва да имат видими визуални идентичности, но и звукови присъствия в невизуални точки на контакт, които да бъдат чути. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ