Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Незабравимо събитие на компанията - ето как

Снимка: Shutterstock

С толкова много марки на пазара днес, един от малкото оставащи начини, с които компанията може да се диференцира, е да изгради уникална общност около своето име или мисия. По този начин ще увеличите лоялността към бранда си, ще създадете реклама от уста на уста.

Един сигурен начин за изграждане на общност около корпоративния ви бранд - работодателски или друг, е чрез организирането на фирмени срещи и събития с външни гости. Ако сте чест участник в т.нар. meetups обаче, вероятно знаете, че повечето такива събития в компаниите са прекалено промоционални, отнемат твърде дълго време за участие или просто са обикновени и скучни.

Ето как може да създадете събития и срещи, които участниците няма да забравят скоро. 

1. Не бъдете евтини. 

Трябва да решите дали събитията са нещо, в което вашата компания иска да инвестира. Има много разходи, свързани с провеждането на срещите: наемането на място, купуването на храна за гостите, предоставянето на напитки, плащането за лектори и др. Ако не сте готови да платите за създаването на висококачествени събития, не си губете времето.

2. Уверете се, че съдържанието ви е забавно и образователно.

Събитието ви трябва да бъде информативно, изпълнено с действие и забавно. Това ще увеличи драстично шансовете на участниците да се върнат при вас за следващата среща.

Ако имате приятели или хора във вашата мрежа от контакти, които са уважавани във вашата индустрия, вижте дали те биха говорили на събитието. Ако това не е включено, използвайте най-ефективните публикации в блога на компанията си и друго съдържание като вдъхновение за теми, които увеличават шансовете за реакции от аудиторията ви. Също така, търсете чрез платформи като Quora на какви въпроси истински желае да получи отговори вашата целева публика. 

3. Помислете за добро име на вашата среща.

Ако искате да изградите общност чрез ваше събитие, не трябва просто да слагате името на компанията си и да наричате събитието си с тривиално име. За да бъдете по-ефективни, името ви трябва да обедини хората с еднакви мисли и интереси около една мисия или около идентичност, на която те държат. Пример: Вместо един бар да нарича среща, организирана от него, "Срещата в Бар Рики", е по-подходящо това да бъде среща, озаглавена като "Барманите на Лос Анджелис" или "Добри времена с барманите на Ел Ей".

4. Осигурете храни и напитки. 

Уверете се, че имате разнообразие от възможности, за да посрещнете разнообразни хора, които имат различни ограничения по отношение на с какво се хранят. Не е нужно да преминавате границата и да осигурявате... "органични вегетариански плодови ледени чайове", но не забравяйте да се съобразите с различните си гости. 

5. Отделете поне 30 минути за нетуъркинг. 

Нека си го кажем, колкото по-възрастни ставаме, толкова по-трудно е да се срещаме с нови хора с интереси, подобни на нашите. Т.нар. meetups и индустрията за организиране на събития са страхотен начин хората да се срещат с други. Това вероятно е една от основните причини толкова много да ги посещават на първо място. Без значение колко плодотворно е слушането на говорителя на вашето събитие, не забравяйте да отделите поне 30 минути и за общуване между посетителите и "смесване". 

6. Не правете всичко само за вашата компания.

Ако сте прекалено промоционални, ще се окажете неистински, а участниците ще започнат да се чудят дали въобще се интересувате от съдържанието на срещата и темата ѝ. Вижте как може да съобщите в началото с какво се занимава вашата компания, поставете "Спонсорирано от" на всички брандирани материали или организирайте срещата в централата на компанията си. 

7. Използвайте инструментите на трети страни.

Има технологични инструменти като Meetup.com, Eventbrite или мобилното приложение Discover Events на Facebook в САЩ, които са собственост на трети страни и могат да подсигурят правилните хора да разберат за събитието ви и да го посетят. 

8. Хванете момента. 

Когато става въпрос за срещи, материалите, които отразяват предишни ваши събития, са от ключово значение. Те и публикациите на присъстващи ще докажат на потенциалните участници в бъдеще, че тези събития се ползват от други хора, така че повече от вероятно ще си струва времето да бъдат посетени. Не забравяйте да документирате събитието чрез снимки и видеоклипове и да публикувате съдържанието в каналите ви в социалните мрежи, в уебсайта ви и на други места. 

Не забравяйте да се свържете с местни журналисти и лидери на мнение във вашата област, за да проверите дали те биха се заинтересували да посетят събитието ви и да разкажат за него на тяхната публика.

По съвети в Inc.com

още по темата
още от Маркетинг
12
Четвъртък
Декември