Затвори

Никога не се състезавайте на пазара само с цени

Снимка: Shutterstock

Един стандартен съвет в маркетинга и търговията гласи: „Никога не се състезавай само чрез цената на продукта или услугата“. И хората, които го отправят, имат право.

Този вид напревара се развива върху изключително хлъзгава почва. В крайна сметка само една компания на пазара може да има най-ниската цена. А при разочарование от общението за ниска цена, клиентът ще се отправи незабавно към конкуренцията и много трудно въобще ще се завърне. Резултатът от обещанието за по-изгодна цена и неспазването му може да бъде такъв, че бизнесът да завърши на същото място, където е бил, но със съществено свит пазарен дял. Ето защо не е случайно, че мнозина сред търговските консултанти препоръчват компаниите да не се заиграват в маркетинговите си съобщения и стратегията си най-вече с цените.

Въпреки това, в някои радикално конкурентни индустрии все пак това може да бъде печеливш ход. И може да бъде начинът брандът да изпъкне.

Каквато и да е мотивацията ви, ако сте решили да се състезавате по цени с конкуренцията, имайте предвид следното:

По принцип може да предложите и по-висока стойност – реална или не – на по-висока цена. Помислете още веднъж дали да се фокусирате в предложението си върху цената. Ако всеки продава джинси за 45 долара, а вие предложите ваши за 75, значи сте решили да продавате по-висока стойност на по-висока цена. И дори в този случай да ви струва повече да произведете джинсите така, че да стоят хубаво, накрая ще сте значително напред на пазара, когато стане думза печалби.

Маркетингът знае твърде добре, че предложената от бизнеса добавена стойност може да бъде много по-важна от цената. Това е причината, поради която местните местният бизнес оцеля с навлизането на мловете в града. Малките магазини предлагат индивидуално обслужване с лични познанства, гаранция от продавача за качеството на стоката му и най-вече разчитат на близката локация. В мола продуктите са на по-ниска цена, но мнозина все още предпочитат да платят повече за приятелското обслужване.

Може да предложите добавена стойност за същите пари. Ако конкуренцията предлага кутия с отлична боя за 17,99 долара, вие предложете по-дълготрайна боя с още по-добро качество за толкова пари. И това може да бъде печеливш вариант. 

Продължава на страница 2.

Етикети
Коментари
Последни
Най-четени
Вчера
Job Мениджър:
Алианс за младежта

Алианс за младежта

Мениджър - Списанието

Цитат на деня
Виц на деня
Валутен калкулатор

Валутен курс за 19.09.2018 г.

от валута
към валута
количество
Крайна сума:
Фиксинг на БНБ

Фиксинг на БНБ за 19.09.2018 г.

Валута
За единици валута
Лева (BGN)
Обратен курс за 1 лев
CHF
1
1.73021
0.577965
CNY
10
2.44531
4.08946
EUR
1
1.95583
0.511292
GBP
1
2.20219
0.454093
RUB
100
2.50526
39.916
USD
1
1.67638
0.596523