нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Данни, данни, толкова много данни

Снимка: Shutterstock

Дигиталните маркетолози днес са под натиск да се придържат към най-новите тенденции и да вършат херкулесовски подвизи с ограничени бюджети.

Една печатна реклама например може да бъде платена и използвана единствено с цел брандинг или осведоменост. Но за присъствието в дигиталните рекламни пазари се изисква друг измерител за ефективност - ангажираност. И то в големи размери. 

Като се има предвид фактът, че ангажираността при онлайн кампаниите е един вид персонална и лична, целта да се достига до големи бройки потребители е един вид противоречие. 

За добро или лошо, в момента дигиталният маркетинг се свежда до количества данни за потребителите. Данните позволиха на дигиталните маркетолози да придвижат рекламата по-надълбоко в рекламната фуния. Можем да видим повече за потребителите - къде са хората, какво правят, какво харесват, какво правят докато купуват и къде отиват след това. Ето защо маркетигнът се "зашеметява" от данни. Дотолкова, че някои дори се държат безотговорно "зад волана" му. 

Нов доклад от The Tow Center for Digital Journalism в САЩ предлага "Наръчник за рекламна технология" - изследване на въздействието върху потребителското преживяване. Ето какво отразява той:

Не е изненада, че потребителите негодуват за изтичането на личната им информация и макар че мнозина нямат проблем да разменят данните си за "безплатни" услуги онлайн, като цяло хората узнават все повече какви са неочакваните начини да се събира тяхната информация, да се използва тя, да се купува и продава. 

Лаура Коренти, която е партньор в Giant Spoon - криейтив агенцията с най-голям пробив на годината в Щатите според Adweek, описва индустрията на маркетинга като "обсебена от данните и ефективността", за сметка на творчеството и дори на ефикасността. 

Изследването на Tow посочва, че ad tech инструментите улесняват събирането и насочването на читателските данни чрез непрозрачни системи, които застрашават доверието на потребителите в информацията около тях. Авторите документират вредните ефекти на рекламните технологии върху преживяването на потребителите (разсейващи визуализации, бавно време за зареждане, скъпо струващ товар върху плановете им за споделяне на данни).

Като се има предвид, че вниманието е много ценен и ограничен човешки ресурс, маркетолзоите не могат да си позволят да предлагат лошо изживяване, което да изгони потребителите.

Продължава на следващата страница.

още по темата
още от Маркетинг