нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Данни, данни, толкова много данни

Снимка: Shutterstock

Така че трябва да има разумно използване на рекламната технология, внимателно проучване на партньорите и подновяване на фокуса върху осигуряването на отлични потребителски преживявания и големи творчески умения.

Програматик пазарите в момента са един от най-проблемите аспекти на рекламните технологии. На пръв поглед, програмното опростяване на купуването на реклами позволява групово насочване. Много от programmatic пазарите обаче са непрозрачни, така че специалистите по маркетинг не знаят реално къде се показват рекламите им. И това може да доведе до някои доста неприятни асоциации с марката, когато тя бъде показана до нежелано интернет съдържание. 

Ретаргетираните реклами, които преследват хората, след като те напуснат даден сайт, могат да оставят мнозина със зловещото усещание, че някой ги следи. Освен това те често са без значение за конкретния човек, още преди да спрат да му се появяват.

Проследяването носи със себе си риск на всяко равнище рекламни технологии - от първоначалното творчество до клиента. При нарастващото количество регулация около събирането на лична информация и възможността за неетично поведение от страна на посредници в дигиталния рекламен пазар, търговците трябва внимателно да обмислят как и къде поставят рекламите си.

При всички проблеми, пред които е изправено търсенето на мащаб в дигиталната реклама, много маркетолози се обърнаха към инфлуенсър маркетинга. Един подход, с който се цели да се направи добро впечатление на аудиторията на дадено лице - инфлуенсър.

Оказва се обаче, че подобно на други форми на дигитална реклама, потребителите губят търпение от липсата на прозрачност и в този случай. Независимо дали говорим за инфлуенсъри с милиони последователи или за микро-влияещите, позиционирането на продуктите и хвалебствените рецензии губят блясъка си.

Същевременно инфлуенсър маркетингът става все по-регулиран. 

Също както при цялата дигитална реклама и събирането на данни, най-големият риск и при инфленсър маркетинга е загубата на доверие. Работата с принципни партньори, които високо ценят доверието на аудиторията си, е по-важна от това да се правят опити за заобикаляне на регулаторите и подвеждане на публиката чрез псевдо-автентични постове. 

Инфлуенсър маркетингът работи, когато последователите имат доверие на лицето, което представя дадения продукт или услугата. Когато някой, който хората много харесват, казва, че дадено ястие е страхотно, че място за почивка е добро или че обича определен продукт, те започват да се интересуват от посоченото от него. Но доверието на публиката е крехко и венъж щом потребителите се почувстват подведени, е невероятно трудно връзката им с лидера на мнение да бъде възтановена. 

Извод: Водещи са тези маркетолози, които разпознават стойността на своите продукти или услуги и се стремят да разкажат тази позитивна история на клиентите и потребители по най-креативния възможен начин чрез дигитални канали. И тук не става дума просто за обхват, мащаб и ефективност. Това е способността да бъдеш тясно вплетен във всеки аспект на потребителския дигитален живот. 

С отговорния дигитален маркетинг идват и истинската ангажиранпост и търговския успех. 

още по темата
още от Маркетинг