Пастор Нанси и успешният модел за странен малък бизнес

Нанси Кер, известна като Пастор Нанси, е енергична дама от американския щат Мисури, която се занимава със странен бизнес. Със своя подвижен бус, тя предлага на двойките да ги венчае веднага където поискат, когато поискат. В ресторанта, на кораб, по време на ренесансов фестивал или докато са се изкачили на планината Ръшмор, тя е готова да пристигне и да произнесе, че те са мъж и жена, разказва Inc.com. 

Пастор Нанси управлява такъв тип бизнес, какъвто никога не би поставил за цел да излъчи реклама по време на най-скъпия ефир в САЩ - Супербоул. Просто заради бюджета. Нейната фирма от Мисури "KC Weddings 2 Go" не разполага с тези средства, за да се популяризира в скъпото рекламно време. 

"Това е техният ден (на двойките - б.а,) и трябва да бъде организиран по техния начин", казва тя.

Вероятно човек никога не би разбрал за нейния бизнес, ако не е бил гост на някоя такава сватба. Или, ако не бе гледал в Щатите финала на американската футболна лига Супербоул 2019 и не живееше на определено място. Защото в определени региони на страната, зрителите на събитието видяха ТВ реклами на "KC Weddings 2 Go". Как така?

Нейният бизнес (както и два други странни бизнеса, единият от които е услуга с предлагане на кози под наем в Атланта, които да опасат ненужната растителност в двора), не е плащал за излъчването на реклама. Рекламите бяха част от тези на марката шампоани на Procter & Gamble против пърхот Head & Shoulders. Какво общо има един шампоан против пърхот с тези странни бизнеси? Накратко, всичко е въпрос на идея. От Head & Shoulders искаха да разкажат за "твърдоглави" личности, които не са се отказали въпреки присмеха и са създали тези странни компании. Така че от P&G решават да покажат тези няколко особени бизнеси, чиито лидери успешно са доказали на отрицателите, че грешат (и може да се печели по този начин, както и да се помага на хората). Това споделя Джон Броуний, бранд директор на Procter & Gamble Hair Care.

Компанията отказва да посочи колко точно струват рекламите, които са показвани само пред публиката на определени региони на Щатите, но определено е било по-малко, отколкото да се плати за реклама с национално покритие по време на Супербоул. Тази година пък един 30-секунден спот за излъчване национално струваше 5,25 млн. долара. 

Истинският въпрос е какво може да направи една реклама в Супербоул за един странен малък бизнес. 

Кер казва, че само няколко дни след "голямата игра", агенцията ѝ "KC Weddings 2 Go" е започнала да получава по 20-30 обаждания на ден, което е над традиционните 10 от преди това. 3/4 от тези обаждания са се превръщали впоследствие в резервации. Градът на агенцията - Индипендънс, обявява 3-ти февруари за Деня на пастор Нанси в него. Кметът дори ѝ дава ключовете на града и организира празненство в нейна чест. 

Случаят онагледява една тенденция от последните години: големи компании представят в рекламата си като примери малкия бизнес, с който работят или хойто харесват. Рекламите стават хитове сред зрителите. 

Тези на Head & Shoulders са събрали над 600 000 прегледа в YouTube, споменавания в социалните мрежи, актрисата София Вергара обявява в Twitter подкрепата си. 

Ето и видеото. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ