Имате ли в компанията адвокат на клиентите?

Имате ли в компанията адвокат на клиентите?

Имате ли в компанията адвокат на клиентите?

Съставът на успешните екипи в компаниите се промени с годините, заради инвазията на технологиите. Маркетингът определено се измени заради дигиталните платформи. Но все пак, има няколко образа, които остават задължителни за всеки успешен екип. 

Обикновено фирмите изграждат състав, базиран на длъжности: главен технически директор, вицепрезидент, директор продажби и т. н. Докато функционалните лидерски роли със сигурност трябва да бъдат запълнени, талантливите хора в организацията отключват пълния си потенциал по-късно.

"Когато мислите за вашия екип само в ролеви модели, рискувате да създадете група с еднакви културни характеристики. Това е капан, в който лесно може да попаднете (понеже сме склонни да наемаме хора с еднакви възгледи, често по наш образ и подобие). Но по този начин пропускаме важни за успеха на екипа съставки", коментира Джош Ликнър в изданието Inc.com.  Той посочва, че според него има пет типа личности, от които всяка компания има нужда. Те са следните:

Мечтателят

Докато останалата част от компанията се бори с предизвикателствата на деня, някой трябва да мечтае и да мисли в перспектива. Това също е важно. Когато в екипа има лидер и визионер, който се фокусира върху онова, което е възможно, имате шанс да достигнете до наистина звездни височини откъм иновации и представяне. Без тази предвидливост, поемате катастрофален риск - от инерция в областта на предлагането на продуктите/услугите, еднотипност на пазара и изпадане в бюрократичната посредственост.

Растежът няма да се случи като защитавате стари идеи. Трябва да се мисли в перспектива. 

Изпълнителят

Ако вашият екип не е прецизен в изпълнението, лесно ще изостанете от конкурентите, вместо да вървите напред. Рядко се случва да се намери изпълнител, който е от световна класа. Безброй велики идеи обаче са се провалили, защото не е имало никой, който да бъде достатъчно дисциплиниран и прецизен, за да следи в детайли за качеството на изпълнението. Така че не подценявайте ролята на тази важна за бизнеса фигура. 

Адвокат на клиентите

Освен това някой трябва "да живее и диша" за вашите клиенти, да е дълбоко съпричастен, да разбира техните желания и нужди. Много компании започват с блестящ поглед върху концепцията как да служат по-добре на нуждите на клиентите, но след това преместват фокуса си навътре към себе си, може би към своите печалби. Обикновено този прелом настъпва, когато бизнесът започва да се разраства.

Продължава на следващата страница.

Уличен боец

Независимо от длъжността, някой трябва да бъде Гласът на решителността във вашата компания. Смелостта и ангажимента да се направи каквото е необходимо не трябва да се пренебрегват.

Александър Велики неслучайно е казвал "Не ме е страх от армия лъвове, предвождана от овца. Страхувам се от армия овце, водени от лъв". И вие трябва да разполагате в организацията си с човек, който е смел и действа ударно - лидер е и води, така че дори да има някакво колебание, той да действа насърчително. Това има значение за реализирането на по-рискови проекти и кампании - обикновено рисковите инициативи с атези, които водят до моментален голям успех, вдигат шум и ни различават от конкуренцията. 

Промоутърът

Редовият потребител вижда повече от 3000 рекламни съобщения на ден, така че трябва да имате в екипа си човек, който знае как да привлече вниманието на вашите клиенти. Помислете за магията на Стив Джобс или Опра Уинфри. По същия начин, по който един футболен отбор губи, ако няма добри нападатели, така и вашата организация е изложена на риск, ако няма ключови комуникатори!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ