Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Имате ли в компанията адвокат на клиентите?

Снимка: Shutterstock

Съставът на успешните екипи в компаниите се промени с годините, заради инвазията на технологиите. Маркетингът определено се измени заради дигиталните платформи. Но все пак, има няколко образа, които остават задължителни за всеки успешен екип. 

Обикновено фирмите изграждат състав, базиран на длъжности: главен технически директор, вицепрезидент, директор продажби и т. н. Докато функционалните лидерски роли със сигурност трябва да бъдат запълнени, талантливите хора в организацията отключват пълния си потенциал по-късно.

"Когато мислите за вашия екип само в ролеви модели, рискувате да създадете група с еднакви културни характеристики. Това е капан, в който лесно може да попаднете (понеже сме склонни да наемаме хора с еднакви възгледи, често по наш образ и подобие). Но по този начин пропускаме важни за успеха на екипа съставки", коментира Джош Ликнър в изданието Inc.com.  Той посочва, че според него има пет типа личности, от които всяка компания има нужда. Те са следните:

Мечтателят

Докато останалата част от компанията се бори с предизвикателствата на деня, някой трябва да мечтае и да мисли в перспектива. Това също е важно. Когато в екипа има лидер и визионер, който се фокусира върху онова, което е възможно, имате шанс да достигнете до наистина звездни височини откъм иновации и представяне. Без тази предвидливост, поемате катастрофален риск - от инерция в областта на предлагането на продуктите/услугите, еднотипност на пазара и изпадане в бюрократичната посредственост.

Растежът няма да се случи като защитавате стари идеи. Трябва да се мисли в перспектива. 

Изпълнителят

Ако вашият екип не е прецизен в изпълнението, лесно ще изостанете от конкурентите, вместо да вървите напред. Рядко се случва да се намери изпълнител, който е от световна класа. Безброй велики идеи обаче са се провалили, защото не е имало никой, който да бъде достатъчно дисциплиниран и прецизен, за да следи в детайли за качеството на изпълнението. Така че не подценявайте ролята на тази важна за бизнеса фигура. 

Адвокат на клиентите

Освен това някой трябва "да живее и диша" за вашите клиенти, да е дълбоко съпричастен, да разбира техните желания и нужди. Много компании започват с блестящ поглед върху концепцията как да служат по-добре на нуждите на клиентите, но след това преместват фокуса си навътре към себе си, може би към своите печалби. Обикновено този прелом настъпва, когато бизнесът започва да се разраства.

Продължава на следващата страница.

още по темата
още от Маркетинг
19
Вторник
Ноември