Професии на бъдещето в дигиталната реклама - IV

Професии на бъдещето в дигиталната реклама - IV

Професии на бъдещето в дигиталната реклама - IV

Работни места в рекламния бизнес, които изглеждаха експериментални преди няколко години, сега са задължителна част от него. 

Рекламата се променя безпрецедентно бързо заради нахлуването на технологиите и професиите в маркетинга ще се изменят още повече. По-точно, те ще се обогатят, а може би и някои ще отпаднат.

Какви още специалисти ще са необходими на бранша в идните няколко години? На този въпрос предлага отговори водещото издание за маркетинг Adweek. В тема на един от своите броеве то посочва професиите на бъдещето, които очаква да възникнат в рекламната индустрия, на базата на проучвания на водещи консултантски и изследователски фирми в САЩ и на мненията на професионалисти с дългогодишен опит в рекламата в страната.

Професиите са още...

Разработчик гласови умения (Voice skills developer). Този експерт би трябвало да работи в областта на комуникационното планиране, с диплома по компютърни науки или лингвистика. Той ще трябва да умее да борави с JavaScript, Python и да създава проекти за Alexa, Google Assistant или Microsoft Cortana.

Защо ще е нужен? Смята се, че гласово управляваният изкуствен интелект ще се развие експлозивно в бъдеще. Интерфейсът в това поле става все по-бърз, по-свързан и позволява на повече детайли и персонализация. Гласовият AI ще става все по-важен за маркетинга при търсене на информация. Дешифрирането на намеренията на потребителите ще стане все по-сложно, докато комуникацията на хората минава от писане на клавиатура към използване на гласа. Тази сложна среда все повече ще определя как брандовете изграждат доверие сред хората и комуникират колко са важни сред публиките. 

Дизайнер холограмно презентиране за ритейл индустрията (Hologram retail display designer). Добавената реалност (Augmented reality) ще бъде индустрия за 100 млрд. долара до 2020 г. по прогноза на ABI Research. Ето защо и такива експерти вероятно ще са необходими. Те ще трябва да имат умения по компютърни науки и 3D дизайн. 

Феновете на филма "Матрицата" скоро може да имат възможност да изпитат версия от истинския живот на симулираната реалност от сюжета на филма. Това може да се случи докато са в местни търговски центрове и пазаруват. Експерти в ритейл индустрията смятат, че холограмите, които се състоят от 3D виртуални визуализации на обекти от реалния свят, може да се докажат като много полезни в търговската среда, защото те дават възможност на магазините да излагат продукти без редално да пренасят истински инвентар. 

Професионалистите в новото поле на холографския ритейл дизайн ще могат да предефинират изкуството на разказване на истории и да се фокусират върху по-потопяващи начини на представяне на продукт или услуга. 

За професията ще бъдат необходими познания по компютърни науки и дизайн, но най-вече ще е нужно човек да е креативен и да има въображение и идеи. Защото проектирането на холограми ще изведе въображението до ново равнище. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ