Какво прави един маркетолог успешен днес? 1600 вещи в занаята отговарят

Какво прави един маркетолог успешен днес? 1600 вещи в занаята отговарят

Какво прави един маркетолог успешен днес? 1600 вещи в занаята отговарят

Ако сте маркетолог или собственик на малък бизнес, който трябва да прилага маркетинг, вероятно се налага да взимате много решения ежедневно. Как да разберете дали залагате на правилните? Работи ли стратегията ви или вече е отживяла? Какви маркетингови инструменти да използвате? Как изглежда успехът?

Отговорите не са лесни. В тази връзка, през последната една година екипът на Гарет Муун от фирма CoSchedule в САЩ провежда мащабно проучване сред 1597 маркетинг професионалисти, съобщава изданието Inc.com. Въпросът на проучването е бил какво прави един маркетолог успешен, какви са водещите и най-значими практики той да е такъв. 

От анализираните отговори става ясно, че има четири водещи техники, които разграничават успешните маркетолози от тези, които не са такива. Всеки в тази професионална дейност може да ги има предвид. Те са следните: 

1. Топ меркатолозите днес документират своята маркетингова стратегия.

Ако го правят, според проучването е 538% по-вероятно да докажат успех в сравнение с другите, които не го правят. Това е важно, защото маркетинговата стратегия е тази, която ще напътства маркетолога и ще му помага да избира, поставя приоритети и изпълнява всичко, върху което екипът му работи в рамките на следващата година. Затова не е изненада, че екипите с ясно чувство къде отиват и как има нужда да стигнат там, имат и по-големи шансове за успех. 

2. Те документират своите процеси.

Това прави 466% по-вероятно да се отчита успех спрямо другите, които не го правят. Като документират процесите си, те създават надеждни и възможни за повторно използване работни насоки, които екипът им да следва. След известно усъвършенстване, тези процеси може да бъдат пътна карта за създаване на успешни кампании и резултати на ежедневна база. 

Като поставят очаквания пред екипите си как изглежда успехът, маркетолозите помагат да се създават постоянни отлични резултати с мащаб. Допълнителни изследвания показват, че простичкото действие на записване на целите прави за хората близо два пъти по-вероятно те да ги постигнат. 

Повечето маркетингови екипи като че ли са склонни да бъдат управлявани от изпуснатите срокове или сигналите за спешни проблеми, които трябва да се потушават. Като се уверяват, че работните им процеси са ясни и добре дефинирани, маркетинговите експерти намаляват изгубеното време и поддържат екипа си фокусиран върху правилните резултати. 

3. Поставят си цели. 

Вероятно не е изненада: проучването показва, че топ маркетолозите, които си поставят цели, е значително по-вероятно да отчетат успехи спрямо онези, които не го правят. По-точно, 429% по-вероятно е. 

Продължава на следващата страница.

Целите са важни. Те снабдяват екипа с общи цели, върху които да се фокусира.

Резултатите са, че се създава единен екип, повишава се степента на фокус, засилва се способността да се приспособява курса на работа, вместо да се изпускат целите. Поставянето на цели сплотява екипа и го снабдява с допълнителна мотивация, която може да му помогне, за да преодолява възникналите трудности. 

Когато става дума за цели, съветът на Гарет Муун е те да бъдат поставяни по прост начин. 

Съвет: Обширният брой показатели, достъпни от дигиталните платформи, в един момент може да бъдат обезсърчаващи. Фокусирайте се върху един индикатор и го следете на ежедневна база. Открийте тази метрика, която има потенциала да създава най-голямо влияние върху успеха ви, и започнете да я дискутирате с вашия екип. Правете го редовно. 

4. Провеждат потребителски проучвания. 

Потребителските проучвания почти никога не са част от длъжностната характеристика на маркетолога, но вероятно трябва да бъдат, защото изследването показва, че професионалистите, които извършват такива веднъж на тримесечие, е 242% по-вероятно да имат успех спрямо другите, които ги правят веднъж годишно. 

Няма съмнение защо това работи. Ясно е, че когато проучванията над клиентите са извършвани по-често, разбирането за поведението им е по-добро, а следователно и начина, по който се комуникира с публиката. 

Неопитните екипи скачат и правят неща. Опитните отделят време, за да разберат клиентите си на първо място. 

Когато правим потребителски изследвания, често мислим за демографските показатели на като възраст, местоположение, пол и др. Но тези неща не казват много за това какво всъщност влияе на поведението на хората. Ето защо е полезно да се прави качествено проучване чрез насрочване на редовни телефонни обаждания. Сред най-полезните въпроси в тях биха били:

  • Какво ви подтикна да започнете да търсите решение като нашия продукт?
  • Защо избрахте нашия продукт?
  • Каква е най-значителната разлика, която създава продуктът ни във вашия живот/ бизнес днес? 
  • Как бихте описали накратко нашия продукт на някой друг?
  • Каква е най-голямата полза, с която продуктът ни ви снабдява? 

Какви би се случило, ако екипът ви започне да прави по 10 обаждания на потребители месечно? Резултатите от изследването показват, че ще можете над двойно по-добре да посочвате в маркетинговото си съобщение нуждите, които хората имат. И ще ви включи в групата на маркетолозите, които са... 538% по-успешни от останалите. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ