нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Реклама с по-дълбоко послание. Добре, но кога?

Американският бранд "Жилет" наскоро представи старта на рекламна кампания, насочена към мъжете, която отива отвъд директното описание на продуктите му и техните свойства и се опитва да създаде социално послание.

Маркетингът с по-дълбок смисъл често е сочен за "блестящ ход" от анализаторите. При него обаче има и нещо много важно: таймингът.

В САЩ предстои най-големия рекламен ефир на годината - Супербоул 2019, и някои компании може да се опитат да направят такъв маркетинг по време на него. 

Супербоул е време, в което хората в страната се събират, за да гледат добра игра, да хапват, да пийват и да прекарат време със семейството и приятелите си. Гледат и по няколко реклами. За мнозина това е вид бягство от всички сериозни проблеми, които се случват в живота им и в света, посочва в Inc.com авторката Соня Томпсън. 

Ето защо много от потребителите са категорични, че искат марките да избягват рекламите с "по-дълбоко послание" по време на рекламите на голямата игра, казва тя. Единствените проблеми, върху които феновете искат да се съсредоточат, е кой отбор ще спечели, или дали ще има достатъчно крила, за да премине.

Според нея е важно компаниите да избират подходящото време и настройка на аудиторията, за да отправят сериозните си и дълбоки послания чрез маркетинг. 

В скорошно онлайн продучване, проведено този месец от Morning Consult за изданието CMO Today на Уолстрийт джърнъл, 2/3 от потребителите заявяват, че според тях Супербоул не е подходящ момент рекламодателите да отправят политизирани послания. 

В продължение на години компаниите в САЩ полагаха усилия гласовете им да бъдат чувани на политическата арена. Но голяма част от тази активност отива зад кулисите, към дарения за кампании и политически партии, които управляват дневния ред. 

В последните две години брандовете все повече започнаха да се включват в обществените разговори за политика, култура, социални въпроси. 

Има групи от клиенти, които приветстват марките да заемат позиция и се радват на задълбочаващи се отношения с компании, които споделят техните ценности. Но има и редица потребители, които желаят марките да се придържат към говоренето за функции и ползи, както и да избягват разговори по теми, които са част от социалния диалог.

Преди няколко месеца имаше зрители, които не харесаха хода на Nike да избере за рекламно лице куотърбекът Колин Каперник, който направи мирен протест като не коленичи по време на звученето на американския химн и се превърна в нежелан играч на футболната лига, а също и в повод за недоволство на президента Доналд Тръмп. Преди седмица някои мъже пък коментираха, че не одобряват новата кампания на "Жилет". 

Ключовият урок е марките с всякакви размери да мислят за момента на доставката на своето послание. 

още по темата
още от Маркетинг