Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Голям автогол на Супербоул

Снимка: Guliver/ Getty Images

Рекламодателите харчат милиони, за да се покажат по време на финала на американската футболна лига Супербоул. Това е най-скъпото рекламно време всяка година. Но понякога усилията им имат обратен ефект. Стават гафове. 

Въпреки че целта на рекламите е да събират внимание, случва се те да събират грешния вид внимание - негативна публичност. Така се затварят цели компании, марки престават да съществуват. 

Ето няколко примера от рекламната история на турнира. Разказва ги Асошиейтед прес. 

2018: Марката Ram промотира доброволчеството

През миналата година реклама на камион на компанията Ram по време на Супербоул показа хора да работят на фона на известната реч на Мартин Лутър Кинг от историята на САЩ. Рекламата призова зрителите да бъдат "велики" като правят добрини. Тя трябваше да подчертае доброволческата програма на компанията "Ram Nation".

Вместо това обаче зрителите и рекламните експерти я критикуваха, заявявайки, че е изградила твърде слаба връзка с героя за граждански права. В Twitter много хора споделиха, че използването на речта на Кинг е просто експлоатиране на емоциите "с цел продажба на камиони".

2013: Volkswagen и "Get Happy"

Реклама на автомобилния бранд Volskwagen за модела му Passat показа през 2013 г. показа американец да е толкова щастлив от Пасат-а си, че да започва да говори с ямайски акцент. От компанията посочиха, че са се опитали с хумор да наблегнат на оптимистичната природа на потребителите на VW и са показали тази реклама, за да направят забавно и лесно за разбиране съобщение. 

Volkswagen пусна рекламата по време на Супербоул като я финансира с милиони, но отнесе само критики. Някои хора посочиха, че според тях тя се намира на границата с расизма, защото окарикаторява акцента от Ямайка на английски език. 

Продължава на следващата страница.

още по темата
още от Маркетинг
12
Вторник
Ноември