Професии на бъдещето в дигиталната реклама - II

Професии на бъдещето в дигиталната реклама - II

Професии на бъдещето в дигиталната реклама - II

Рекламният бизнес се променя рязко заради нахлуването на технологиите, и професиите в маркетинга ще се изменят. По-точно, те ще се обогатят, а може би и някои ще отпаднат.

"Време е да излъскате автобиографията, маркетолози", посочва в тема от броя си американското списание Adweek. Работни места, които изглеждаха експериментални преди няколко години, сега са задължителни, посочват авторите. 

Пътищата на цели кариери в маркетинга от преди години се прекъсват и сега както брандове, така и рекламни агенции, се пренастройват за следващо поколение от таланти в маркетинга. 

Глобализацията и комодизацията на технологиите ускориха темпото, с което нови, обещаващи инструменти стават налични за марките. Арън Харви - съосновател на Ready Set Rocket припомня, че всяка работна титла в дигиталните агенции днес не е съществувала само преди 8 години.

На маркетолозите ще се налага да създават дигитални изживявания, които хората да желаят да имат, отбелязва Адам Клайнбърг - CEO на Traction. За това ще е необходим правилният вид ноу-хау. 

Adweek се консултира с далновидни експерти в областта на дигиталната реклама в САЩ и на базата на казаното от тях и на данни от проучвания посочва 10 професии, които вероятно ще бъдат много важни и търсени в бъдеще. Да кажем, в следващите няколко години. Или поне докато не дойде следващата истинска вълна на иновация и не помете всичко, което е дотук. Но, засега, професиите, вероятно ще са следните: 

Главен директор Преживявания. (Chief experience officer / CXO.) До 2020 г. се очаква 40% от директорите в дигиталните агенции да се отчитат на тях, според IDC. За професията ще са нужни майсторство в дизайнерското мислене и солиден фундамент в компютърните науки + креативност и умение да бъдеш мениджър. 

Разиването на обширни умения в съчетаването на маркетинг и технологии е от първостепенна важност за разбиране на еволюцията на потребителския досег в епохата на вечната свързаност. Управлението на цялостното изживяване на клиентите с марките ще изисква безкраен фокус върху отделните хора и способност да се разбира как един бранд може да обогати или добави значима стойност към живота им, смятат експерти. 

Редактор Виртуална реалност. (VR editor). За разлика от предишната длъжност, която беше управленска, тук става дума за производство на съдържание. Един бърз факт: Има 1400 професии, записани в LinkedIn. 

За VR редактирането ще трябва опит в обектно-ориентираното програмиране, проектния мениджмънт, видео изкуството, както и способност да се използват софтуерни продукти като Adobe Creative Cloud и Unity3D. Виртуалната реалност - Virtual reality (VR), или 360-градусовото дигитално видео, е вид съдържание, което се опитва да пробие меийнстрийм в продължение на десетилетие, но технологията досега не беше достатъчно мощна, за да имат потребителите истински потопяващо преживяване само със своя смартфон и Google Cardboard. Тъй като форматът е нов, полето е отворено за експериментиране и представяне на нови провокативни идеи, без да се използват задължително традиционните, непресонални начини за предлагане на информация. 

Режисьори, криейтив лица, редактори, худжници визуални ефекти и други дигитални професионалисти имат възможност да допринесат към развитието на VR и 360-градусовото видео. 

Бот разработчик. (Bot developer). Категорията тук е Cross-enterprise technology. Ботовете са дигитални асистенти - изкуствен интелект, за които се смята, че ще управляват 20% от общуването на потребителите със смартфони към 2019 г. Прогнозата е на Gartner.

За да стане човек бот разработчик, който работи в рекламния бранш, ще му бъдат нужни умения като диплома по комп'търни науки, познания по лингвистика, интерактивни езикови изкуства, програмиране, дизайн, инженерство, естествено обработване на езика и етика. 

Глобалното инвестиране в когнитивен изкуствен интелект нараства с 54% и ще достигне 46 млрд. долара до 2020 г., според изследване на IDC. Така че ако сте млад човек, който търси нова технологична линия на работа, имайте предвид, че ботовете за разговори са ниша, кото е изобилна на възможности.

Още за професиите на бъдещето според Adweek очаквайте утре в рубриката ни за маркетинг. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ