Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Съвършенството е страст към детайлите

478

Робин Шарма. Снимка: Shutterstock

"Малките неща са тези, които водят до сериозния опит в бизнеса". Това коментира в блога си robinsharma.com известният лиектор в областта на самоусъвършенстването и автор на бестселъри Робин Шарма. Той цитира с тези думи главният мениджър на хотел на остров Мавриций, където е бил отседнал. Шарма посвети материал на впечатленията си от обслужването в световноизвестния луксозен курорт и значението на детайлите за бизнеса с клиенти. Ето какво разказа той:

"Здравейте, аз съм на прекрасния райски остров Мавриций. Исках да ви споделя някои бързи идеи въз основа на моя опит от мястото, където съм сега. То се нарича Шанти. Тук трябва да обърнете внимание на сърфовете, храната, хората, културата и красотата. Всичко на този курорт е изградено с обсесивно внимание към детайлите. "Обществото" тук иска да получи всяко малко нещо.

Първата ми среща с главния мениджър бе ключова, защото той ми сподели за значението на малките детайли. Това е едно от нещата, които са обезателна стъпка към успеха за всеки търговец. Накара ме да обърна внимание и да проверя хилядите малки детайли и културата на тази местност".

...

Когато Робин Шарма се замисля над тези въпроси, в неговото съзнание възникват още няколко: "Кой е направил всичко това? Как всички са толкова прекрасни, например, в грижите си за гостите?". Едно от нещата, които му показват да види е било, че много от хората, работещи на острова, носят униформи с яки, на които са избродирани думите: "Гостът е Бог!". Шарма разглежда обстойно тези ризи и забелязва, че от външната страна на ръкавите им е била изписана думата "съвършенство", отвътре в ръкава – "страст", а в джоба – "доверие". След това, в другия ръкав, това, което е нужно на всеки лидер – "услуга".

Друго, направило силно впечатление на Шарма, са брошури, в които също присъстват основните бизнес ценности на мястото. Ето какви били част от посланията в брошурите:

"Гостите пристигат като наематели, остават като приятели и си тръгват като семейство."

"Отговорът е "Да", сега ми задай въпроса."

"Съвършенството е страст към детайлите."

"Кулинарното изкуство е свещено."

"Ние сме посветени на удоволствието на нашите гости."

"Тези мисли са изключително полезни за всеки бизнес", смята Шарма. "Клиентът трябва да е най-важен и каквото и желание да има, отговорът трябва да бъде "Да". Опитът с клиенти и големи организации не се случва с късмет, а с малките иновативни идеи, изпълнени със своеобразно обсебване от постигането на съвършенство", казва той.

още по темата
още от Маркетинг
18
Петък
Октомври