Създайте онлайн марки, които се запомнят

 Създайте онлайн марки, които се запомнят

Създайте онлайн марки, които се запомнят

В книгата си „Уеб присъствие за милион долара“ Чад Бор и Алан Уайз разказват кои са полезните тактики за изграждане на бранда и бизнеса чрез интернет. В откъс, публикуван в американското сп. Entrepreneur, авторите описват в детайли ключовите компоненти на успешния бранд.

Вашият бранд трябва да бъде запомнящ се, привлекателен и да има привнесена в него стойност от усещането за загриженост, коментират те. Когато един журналист ви попита „Кажете ми коя е вашата марка?“, трябва да можете да довършите изречението „Ние сме...“.

Брандът представлява униформената стойност, която интелектуално привлича човека и емоциалнално му въздейства. (Второто от двете е по-важно!) Ако бяхте запитали повечето хора по света коя според тях е най-ценната марка или просто да изброят няколко марки, те щяха да ви кажат Coca-Cola. Или McDonald's. Така щяха да отговорят допреди няколко години. Сега обаче брандът цар в ума на хората e Google. Интернет изгражда марките със скоростта на светлината.

Така че, ако вярвате, че логиката кара хората да мислят, а емоцията да действат, задайте си следните въпроси, преди да оцените собствената си марка или тази на конкурентите: Тя нещо специално ли е? Какъв вид емоции искам да създам? 

Нова теория: Не купуваме стоки, наемаме ги

Ако не "биете тъпана" няма да има музика, казват още авторите. В някакъв момент от развитието си ще станете и оркестър, в случай, че съумеете да използвате мрежата и нейните лостове. Ключът към това да я използвате както трябва е като си създадете присъствие, което не е нарцистично. И като представите марката си като име, което дарява допълнителна стойност на потребителите в интернет, не като информационна реклама като тези дългите, излъчвани след полунощ.

Учете се от най-добрите и адаптирайте техните подходи. Всички марки, които в интернет правят най-силно впечатление и най-лесно се помнят, са силни сами по себе си, защото са различни и се отличават. Сред тях обаче има общи неща. Авторите смятат, че общите елементи в най-доброто от онлайн брандирането са следните:

● Атрактивен дизайн на логото.

● Свързани с марката книги.

● Видеоклипове, публикувани в мрежата от нейно име, най-често в сайта й, в корпоративен блог или в YouTube.

● Много голяма доза съпътстващо, допълнително съдържание в мрежата и добавена стойност.

● Работни групи онлайн, видео телепресконференции и интернет семинари.

● Обявени ангажименти и обещания.

● Постоянно развитие, промени, и еволюция на интернет присъствието онлайн и в различните мобилни устройства.

● Свързани са с други големи марки онлайн.

Специалистите препоръчват: Щом марката си взаимодейства с някого в интернет, уверете се, че ще предложите на този човек от нейно име последващи възможности за осветомяване и комуникация. Благодарете му и отправете оферта да му изпращате последвала информация. Електронният бюлетин е добър вариант за разпращане на фирмени новини и оферти. Както и писмата с информация за най-новите промоции.

Увеличете качеството на базата си данни, като предложите страници, които предлагат на посетителите на сайта ви да изпишат имейл адреса си, за да получават информация от вас. Друга успешна стратегия е да предлагате подарък на всеки юбилеен фен или последовател в социалните мрежи. Например на 10-хилядният член на фенбазата ви във Facebook. Най-голямата, т.нар. турбопромяна в изграждането на марките в интернет се случва, когато те предложат на клиентите си, потенциални клиенти и потребителите съдържание, което им е практико-полезно и видимо може да подобри някакъв аспект от състоянието на живота им.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ