Умното поведение при криза на доверие

Умното поведение при криза на доверие

Умното поведение при криза на доверие

Какви ще бъдат най-важните за марките и бизнеса тенденции в социалните мрежи през 2019 г.? На този въпрос предлага отговор годишният доклад на Hootsuite. Той се основава на проучване, проведено сред над 3000 потребители - от големи компании, до малки агенции. Проучванията са проведени в края на 2018 г. В анализа са включени и изводи от интервюта, както и данни от Edelman, Gartner, GlobalWebIndex, Forrester, Econsultancy, Kleiner Perkins, We Are Social и др. 

Оказва се, че новите формати, предизвикателствата и начините на ангажиране правят 2019 г. вълнуваща за работата чрез социални мрежи. Сред актуалните явленията се включва следното: 

Усилия за връщане на доверието. 

Брандовете трябва да звучат все по-човешки в бъдеще, ако искат потребителите да им се доверяват. В същото време крагът на доверие сред хората в социалните мрежи се стеснява.

През 2018 г. имаше криза на доверието в социалните мрежи. Заради скандала с "Кеймбридж Аналитика" и Facebook, и признанията на Twitter за изтриване на хиляди фалшиви профили, по-голямата част от хората изгубиха доверие в социалните мрежи. Ето защо през 2019 г. умните марки се фокусират по-малко върху увеличаването на обхвата и повече върху излъчването на прозрачност и качествено съдържание с цел ангажираност. Компании като Adidas и The New York Times, например, работят за развиване на интимен, смислен разговор с по-малки, по-ценни групи от аудиторията. Те създават общности и споделят проницателно и изследвано съдържание - след това се оттеглят и позволяват на най-запалените потребители да говорят един с друг.

Разказване на истории в социалните канали.

Авторите на съдържание в социалните мрежи се приспособяват, докато Stories полетата на Facebook и Instagram предлагат нов формат за споделяне. Според консултантската фирма Block Party, Stories - вертикалните, изчезващи видеоклипове, измислени от Snapchat, сега нарастват 15 пъти по-бързо от споделянето в newsfeed-a.

Главният продуктов директор на Facebook Крис Кокс сподели диаграма, показваща, че историите са настроени да надминават емисиите от новини и обновления, като основен начин хората да споделят нещата с приятелите си през 2019 г. И почти 1 милиард потребители в WhatsApp, Instagram, Facebook и Snapchat вече се обръщат към Stories, за да споделят.

Затваряне на празното поле на рекламата.

Нарастващата конкуренция при платената реклама в социалните мрежи налага на марките да се усъвършенстват. Маркетолози в САЩ повишават бюджетите си за реклама, след като само през 2018 г. са ги увеличили с 32%. Те финансират повече реклами от всякога. Една от всеки четири Facebook страници вече използва спонсорирано съдържание. Facebook държи 23% от общия бюджет, харчен за дигитална реклама, в целите Съединени щати. 

Разбиване на търговския код в социалните мрежи.

Подобрените технологии за е-пазаруване най-сетне ще задвижат продажбите и онлайн търговията в социалните мрежи. 

В Азия приемането на "социалната" търговия е много бързо. 70% от китайските потребители от поколението Z сега купуват директно от социалните мрежи. В същото време социалната търговия не се развива в Северна Америка, въпреки отдавнашното обещание за бутони за закупуване.

Публикуваните в Instagram постове вече позволяват на потребителите да преминават от откриване към плащане, без потребителите въобще да напускат приложението. Платформата дори е добавила раздел за пазаруване към страницата си за търсене.

Пазарът Marketplace на Facebook вече се използва в 70 държави от повече от 800 милиона души. А в този на Pinterest, 55% от потребителите използват сайта, за да намерят и пазаруват продукти.

Видеото, по-специално, е форматът, който създава критично важен мост за "социална" търговия. В проучване, проведено сред 5500 потребители от компанията за видео маркетинг BrightCove, 74% от зрителите са установили връзка между гледането на видео в социалните мрежи и покупката.

Изпращането на съобщения е завладяло света.

Топ мобилните приложения WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat, QQ и Skype общо обхващат 5 млрд. месечно активни потребители. Това е повече на брой хора от този в традиционните социални мрежи навсякъде по света. 

По света потребителите прекарват повече време в изпращане на съобщения и по-малко в споделяне на новини за себе си в социалните мрежи. Преходът от публичност към частно и лично общуване, променя очакванията на хората. 9 от 10 от тях биха искали да използват писането на съобщения, за да комуникират с бизнеса, според изследване, проведено сред 6000 души глобално. 

В САЩ съобщенията са най-предпочитания канал за обслужване на клиенти. В проучване от 2018 г., обхващащо 8000 души и проведено от Facebook, 69% от анкетираните казват, че директното общуване с компания им помага да се чувстват по-уверени за марката.

Потребителите прекарват повече време в писане на съобщения и по-малко в споделяне на новини по социални въпроси. Това преминаване от публично към частно пространство променя всичко.

Ясно е обаче, че потребителите не искат повече рекламни канали. Умните марки използват мобилните приложения за изпращане на съобщения, за да постигат по-висока стойност на разговорите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ