Тихата стратегия на Amazon

Тихата стратегия на Amazon

Тихата стратегия на Amazon

Amazon използва тихомълком интересна стратегия, за да развива собствения си рекламен бизнес: тя купува реклама в Google. Това показва нов доклад на анализаторите от Merkle, цитиран от Inc.com. 

Може да изглежда нелогично да се плаща на друга компания-конкурент, когато си вече третата най-голяма платформа за дигитална реклама, но всъщност това е един брилянтен ход, смятат наблюдатели. Защо? Т.нар. Shopping Ads на Google дават възможност на бизнеси като Amazon да поставят свои реклами, които директно свързват с индивидуалните продуктови страници в техните онлайн магазини. 

Според доклада на Merkle, до 40% от кликванията върху собствения рекламен продукт на Amazon, известен като Amazon Sponsored Products, произхождат от други продуктови страници. Това означава, че Amazon задвижва трафик към своите продуктови страници, като плаща за Google Shopping Ads. Тя помага на собствения си рекламен бизнес по този начин.

Помислете за числата за минута. Докладът на Merkle предполага, че рекламният бизнес на Amazon е бил на стойност от 7,4 млрд. долара през 2018 г. и че Amazon държи близо 7% от пазара на цифрови реклами в САЩ. Това е със 122% повече от предходната година, което означава, че Sponsored Products се разширява много агресивно.

Това е неконвенционално блестяща стратегия

Изглежда, че един от най-ефективните начини, по които компанията разраства собствения си рекламен бизнес, е чрез този напълно неконвенционален метод. 

Но всъщност има смисъл, ако имаме предвид, че рекламите от Sponsored Products на Amazon изискват трафик към продуктовите страници. Това са индивидуалните списъци с продукти, които Amazon и продавачите от трети страни създават, за да опишат каквото продават. След това алгоритъмът на Amazon показва подходящи реклами въз основа на това, което компанията смята, че може да интересува интернет потребителите и купувачи.

Как Amazon стана най-скъпия бранд в света

Разбира се, голямо количество трафик към тези страници идва и от органични резултати от търсенето, а голяма част идва и от хора, които търсят в сайта на Amazon. Но има смисъл Amazon да задвижва трафик към тези свои страници с платени реклами, тъй като Google все още е най-голямата интернет платформа за платен рекламен трафик.  

Дигиталната реклама по същество в просто игра на числа. Дори, ако процентът на реализация е сравнително нисък, можете да генерирате възвръщаемост на инвестицията си. Това означава, че ако Amazon може да прави повече пари от реклами в отделната продуктова страница, отколкото струва да задвижи трафик до тази страница, тя ще го задвижи, защо не. 

Защо трябва да се обърне внимание на това

Amazon верятно е пресметната числата, или поне се опитва да разбере дали тази налична опция за стимулиране на рекламния ѝ бизнес е успешна в дългосрочен план. Фактът, че тя всъщност задвижва най-големия си конкурент към собствения си рекламен бизнес, за да изгради този бизнес, е забележителен и ни дава един урок, който си струва да обмислим.  

Урокът е, че понякога най-ефективният начин да се състезаваме с по-голям играч на пазара е да намерим как да използваме най-голямата му сила стратегически в своя полза. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ