Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Три съставки, за да бъде продуктът "страхотен"

103

Снимка: Shutterstock

Думата „страхотен“ се вкорени в описанието на продукти, омаловажавайки „добро“, „здраво“, „качествено“.

Днес се продават най-добре „страхотните“ продукти, като под такива се има предвид тези, които създават лично емоционално преживяване.

Някои смятат, че „страхотен“ (дизайн, продукт, вид) е толкова употребявана, че се е изхабила. В същото време е направила така, че „много добър“ да се тълкува като „не достатъчно добър“, а „добър“ като „посредствен“. На фона на целия шум и рекламни атаки в средата наоколо, дори „чудесен“ не важи.

Потребителите и компаниите не налагат умишлено тази трансформация в езика. Всъщност, причината за появата й често е липсата на някаква скрита мотивация.

Имайки предвид, че търговската сила днес е в страхотното и явно то продава, е важно маркетингът да знае кое прави едно преживяване такова.

Изискванията са няколко:

     - То трябва да е положително, вдъхновяващо. Нещо, за което хората мечатаят и желаят да им се случи отново.

     - Трябва да е значимо. Какъв е смисълът да правиш нещо, ако никой не го е грижа? Значението на преживяването идва от контекста и въздействието (на продукта/услугата), които водят до споделяне и дискусии. Ако никой не говори за нещо, то не е страхотно.

     - Трябва да е запомнящо се. Замислете се за бизнес преживяванията или житейските моменти, които си спомняте. Вероятно те са довели до изненадваща дори за вас самите емоция, която сте нямали търпение да споделите с близки.

(Продължава на страница 2.)

още от Маркетинг
10
Понеделник
Декември