За да създадете марка, която печели сърцата...

За да създадете марка, която печели сърцата...

За да създадете марка, която печели сърцата...

Бизнесът ви може да спечели много като изградите сърдечна връзка с всеки един потребител. Дори с тези, които не купуват.

Струва си да отделите време за измислянето на елементи към марката ви, които ще провокират в хората страст и симпатия. Емоционалната връзка след това се осребрява.

Вярвам, че това е принцип, заложен в основата на бизнес успеха, защото на него се дължи голяма част от успеха на компанията ми HootSuite и способността й да порасне от нула на три милиона потребители без рекламен бюджет. Мнозина са учудени да чуят такова нещо. „И как така?”, питат.

Ами, чрез създаването на широк обхват благодарение на невероятния ни отдел, който работи за създаването на клиенти като онлайн и реална общност. Воден от вицепрезидента на отдела Дейв Олсън успяхме да изградим бранд HootSuite чрез екипа ни от 18 служители и 100 глобални доброволци. Потрудихме се да създадем уникален, всеобхватен подход към изграждането на легион от лоялни фенове по света. Преди време брандът ни съществуваше в една държава, а после – в повече от 20, включително съвършено различни и отдалечени места като Индонезия и Германия.

Ето и четири важни тактики, които се очертаха, за да бъде постигнат този маркетинг успех:

Бъдете смирени. Работете на местно ниво. Представете международна кампания с местен подход. Много компании са се проваляли, при това известни, отнасяйки се към глобалните пазари по един и същи начин. Както подхождат в САЩ, например. Ключът към успешната международна експанзия без много пари за реклама е представянето на бранда или продукта по специфичен начин, подходящ за уникалната култура и пазара, на който се навлиза. Това се прави чрез ангажиране с местна (маркетинг) общност. Чрез гъвкавост в изпълнението на рекламните акции и внимание към детайлите.

Клиентите, готови да платят повече, не винаги са богати

Разказвайте истории. Силният бранд е повече от само полезен продукт. При разказите правете диалог. Те могат да бъдат двупосочна улица, в която да получите и обратна връзка. Разказвайте историите си в интернет медии – във Facebook, в имейли, в Twitter и други канали. Обърнете внимание на блоговете. Създайте фирмен блог, в който да споделяте корпоративната си култура и интересни истории, свързани с марката ви, показани в снимки. Трябва да започнете да разказвате приказка, преди стратегическите продажби да станат ефективни.

Ценете връзките с хората. Бъдете истински, когато фирмата говори. Слушайте, слушайте, слушайте. И след това предприемете действие.

Създайте екип, който честно и искрено харесва продукта ви. Който би бил готов доброволно да стори нещо за фирмата. Служители под шапката на бранда, които се чувстват част от нещо специално, готови да предадат усещането си на други.

Раян Холмс – изпълнителен директор на платформата за управление на социални медии HootSuite, в LinkedIn

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ