Обикновено, не давам бакшиш...

Обикновено, не давам бакшиш...

Обикновено, не давам бакшиш...

Пиша това от хотел. Извън стаята чувам някой от домакинския персонал да почиства коридора с прахосмукачка.

Бележка до мен самия: Не забравяй да дадеш бакшиш на камериерката на излизане.

Това е правилно, нали?

Освен че тук е мястото, в което имам различия с главния изпълнителен директор на Hilton Worldwide, компанията-майка на една от най-големите хотелски вериги в света.

Говорейки на 41-тата годишна международна конференция за инвестиции в индустрията на хотелиерството, изпълнителният директор на Хилтън Кристофър Насета заяви нещо интересно: че той не дава бакшиши на камериерите и почистващия персонал.

"Обикновено не давам бакшиш", каза Насета, за когото се смята, че е получил възнграждение от 19,8 млн. долара през 2018 г. Коментарът му бе в отговор на въпрос от водещия Андрю Рос Соркин за това колко обикновено оставя отгоре в хотелите. 

(Актуализация: След като тази статия беше публикувана, се чух с представители на Хилтън, които ми предоставиха изявление от Насета, разграничавайки пътуването по работа и по лични причини. Говорител на Хилтън освен това коментира пред The Points Guy, които първи съобщиха за това: 

„Това е мнението на Крис, че всеки член на екипа на Хилтън работи усилено. Вместо избирателно да награждава някои членове на екипа, той се фокусира върху предоставянето на значими икономически възможности за всичките 400 000 членове на екипа. Ето защо Хилтън е на първото място като работодател в САЩ и номер 2 в света, както гласуваха нашите собствени служители."

Което е хубаво, но хайде бе! Говорим за главен изпълнителен директор, за когото се смята, че е направил 19,8 млн. долара през 2018 г., докато средностатистическата камериерка в САЩ има почасова заплата от 11,37 долара по данни за 2016 - най-скорошните налични. 

И той не просто тихо се въздържа от даването на бакшиши, но и обяви позицията си на голямата индустриална конференция.

Сега, честно казано, има добър обществен аргумент срещу опровергаването като средство за структурирано обезщетение.

  • В една система, където се очаква гостите да дават бакшиши на служителите, това означава, че работодателите вероятно ще могат да се измъкнат със заплащане на тези служители на по-ниска от пазарната стойност. С други думи, всеки служител в полето за даване на бакшиши работи за основна заплата (понякога много ниска) плюс бакшишите. Ако нямаше бакшиши, работодателят вероятно щеше да трябва да навакса разликата - в противен случай служителите няма да останат.
  • Има и някои практически съображения относно оставянето на бакшиши за камериерките. Например, много хора казват, че са оставили такива в деня, в който са напуснали хотела, но няма гаранция, че човекът, който взема парите, е същият човек, който е почиствал стаята им през цялото време, докато са били гости. 
  • И разбира се, всичко е доброволно. Marriott започна да оставя пликове в хотелските стаи, предлагайки да се слагат в тях парични бакшиши за камериерките - ход, който предизвика спор.

Въпреки това, да кажем, че цялостната система трябва да се промени, е много по-различно от простото заявяване на протест срещу нея от един единствен човек, дори когато той е главен изпълнителен директор на Хилтън. Този човек първоначално се обяви против, избирайки да задържа своите допълнителни долари в джоба си. 

Колко долара, всъщност?

Според американската асоциация за хотели и настаняване American Hotel & Lodging Association трябва да оставяме от $1, до $5 бакшиш на камериерките за нощ. 

Бакшишът трябва да бъде оставян ежедневно, за предпочитане в плик или с бележка, в която става ясно, че той е за камериерките, съветва Gratuitiy Guide в сайта си. 

Засега - въпреки изпълнителните директори на големи хотелски брандове - правилното нещо, което да направите, изглежда е да оставите бакшиш за хората в хотела. Това е, което и аз ще направя през следващите няколко дни в (не-Хилтън) хотела, в който със семейството ми пребиваваме.

О, и в случай, че се интересувате, според асоциацията AHLA, трябва да се оставя също от $1 до $5 за паркиране на паркинг, допълнително $2 за всичко друго, доставено в стаята ви - допълнително одеяло, например - и 15 до 20% за рум сървис, бармани и персонал на изчакване.

Както споменах по-горе, Хилтън се обърна към мен след тази история, с изявление от Насета. Ето пълното изявление:

"Когато става въпрос за бакшишите в хотели, винаги съм имал различен подход към работата и личното пътуване. Освен това никога не съм имал предвид, че подходът ми към работата ще остане приложен в хотелското имущество на Хилтън, за да обезкуражи другите да дават бакшиши докато пътуват. 

Занапред ще давам бакшиши когато пътувам по работа и при лично пътуване. Нищо не е по-важно за мен от корпоративната култура и членовете на екипа на Хилтън, особено от нашите камериерки, които са от решаващо значение за предоставянето на гостоприемството на Хилтън по света.

Винаги съм бил щедър с времето и ангажираността си с членовете на екипа, когато съм бил в обектите ни и ще продължа да съм фокусиран върху това да поддържам Хилтън най-доброто място за работа в САЩ."

....

Разказ на Бил Мърфи-младши (billmurphyjr.com, @BillMurphyJr) в Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ