Уменията, без които маркетолозите не могат днес

Уменията, без които маркетолозите не могат днес

Уменията, без които маркетолозите не могат днес

Маркетинговата индустрия се усъвършенства постоянно, предвид промените в потребителските очаквания. Повече от всякога е нужно маркетолозите постоянно да увеличават компетенциите си и да не спират да учат нови неща. Според Албизу Гарсия, съосновател на Gain, всеки трябва да притежава 5 много важни умения.

Аналитичност

Според проучване на HubSpot от 2018 г. 42% от маркетолозите споделят, че един от основните приоритети на техните компании за годината е бил възвръщаемостта на инвестициите.

Способността да анализираш и разбираш информаицята е изключително важно, за да оцениш успеха на кампаниите си и да докажеш, че си постигнал така желания ROI. Чрез данните може да се разберат по-добре поведението, интересите и потребностите на потребителите.

Един от основните инструменти, полезен за наблюдението на ключови за бизнеса метрики, е Google Analytics. Можете да получите сертификат за владеенето на платформата след безплатния онлайн курс в академията на Google Analytics.

Познания в графичния дизайн

Изключително важно е да знаете как да организирате обектите в криейтивите си. Не е задължително да отделяте средства за професионален курс – в YouTube има достатъчно насоки за придобиването на базови технически умения в най-използваните програми за дизайн – Adobe Photoshop, Adobe Illustrator и Adobe InDesign – от Adobe също предлагат безплатни уроци.

Това умение ще ви помогне да спестите пари от бюджета си и да ги вложите в нещо друго, вместо в подизпълнители за задачи, които и самите вие можете да изпълните.

Познания в програмирането

Базовите познания в HTML и CSS ще ви помогнат да станете по-независими от програмистите, когато възникнат лесно отсраними проблеми в уебсайта ви. Научете как да променяте шрифтове, цветове, бутони и сривове – това би било достатъчно, за да сте в готовност да реагирате бързо, ако се наложи, без да зависите от някой друг.

Сайтовете Codecadamy и Udemy например предлагат безплатни уроци, освен това някои бизнеси предпочитат маркетолозите им да имат познания в програмирането.

Оптимизация на търсещите машини (SEO)

Според Hubspot 61% от маркетолозите приоритизират оптимизацията на търсещите машини и органичното си присъствие. Google постоянно променя алгоритмите си. В потока от съдържание за всеки бранд е важно да се появява на първа позиция онлайн. Колкото по-високо е ранкирането, толкова по-голям е броят на посетителите на уебсайта, следователно по-бързо ще се приближите и до желаните лийдове и продажби. Безплатен курс предлага SEMrush Academy.

Видео продукция

Онлайн порталът Statista съобщава, че 500 млн. души ежедневно използват Instagram Историите. По данни на Snapchat потребителите им са се увеличили до 190 млн. дневно. Проучване на Facebook показва, че от 2016 г. насам са направени повече от 3.5 млрд. видеа на живо. Продуцирането на видео съдържание е тенденция, която не трябва да подминавате.

В онлайн магазините за приложения има редица безплатни предложения, от които можете да се възползвате. Повечето от тях предлагат готови шаблони за работа, а от вас се изисква единствено да измислите добра идея как да ги използвате.

Не си позволявайте да подминавате постоянно възникващите техники и добри практики в маркетинга – добавяйки нови умения, ще улесните работата си, ще спестите време и неусетно ще станете по-добър кадър за всеки бизнес.

По материал на Entrepreneur.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ