Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Умните маркетолози ще интегрират посланията си в света на телефоните

110

Анна Кираджиева има бакалавърска степен по маркетинг и магистърска по финанси. В момента завършва Executive MBA в Шефийлдския университет. Професионалният й опит започва като търговец, преминавайки през всички нива – от търговски представител до регионален мениджър за Северна България. От 7 години се е посветила на маркетинга, като е работила за брандове като Chio, Pom Bar, Престиж, Траяна, Хипер, Споко. От една година е страши бранд мениджър в Девин АД и отговаря за цялостното представяне на марките DEVIN Минерална и DEVIN Air.

- Основното предизвикателство, с което се сблъскахме, произлезе от високите ни очаквания и целите, които си бяхме поставили. Въпреки добрите показатели за познаваемост и готовност за покупка от първия етап на кампанията, на практика темпът, с който генерирахме нови клиенти, сериозно се разминаваше с първоначалните цели. Тогава си казахме Стоп! – преди да продължим, трябва да разберем каква е причината хората да продължават да носят тежките туби от магазините и да не се възползват от новото предложение. Запитахме се има ли нещо, което да ги спира, или пък просто им липсва мотивация, за да вземат решение сега?

За да намерим отговорите на всички тези въпроси, направихме интервюта с нашите потенциални клиенти – гостувахме в домовете им, попитахме ги коя е движещата сила в живота им, на какво посвещават оскъдното си свободно време, защо?... За нас беше важно не просто да разберем как реално се случват нещата, а да вникнем в причините за дадено поведение. Нашата цел бе да намерим двигателите, скрити в психологията на консуматора.

- Какви интересни наблюдения може да споделите за навика на българина да си купува бутилирана вода?

- За разлика от минали години, когато на пазара се предлагаше основно минерална вода, сега на рафта виждаме голямо разнообразие от марки и видове вода – трапезна, минерална, изворна, газирана. Първоначално това изобилие от продукти объркваше хората и те просто посягаха към познатото, или пък към най-евтиното. Това, което наблюдаваме през последните 1-2 години, е все по-съзнателно отношение към покупката на бутилирана вода. Така например, хората, които водят активен начин на живот, все по-често започнаха да избират минерална вода, тъй като тя възстановява загубените по време на спорт соли и доставя на тялото ценни минерали. Появата на дете в семейството е друг важен фактор, който оказва влияние върху потребителските навици. Ако до този момент домакинството е консумирало минерална вода, с раждането на детето, покупките се концентрират в изворната вода, тъй като тя е най-подходящият избор за ежедневна консумация, включително от бебета и малки деца.

- Какви хора обикновено купуват водата, къде, кога?

още от Маркетинг
21
Събота
Септември