Затвори

Стратегията 70/20/10

Getty Images

Разказите и сюжетите, които Pepsi вгражда в маркетинг кампаниите си, винаги оставят отпечатък на позитивизъм в съзнанието на потребителите. Вече повече от 70 години брандът комуникира, вълнува и се утвърждава на пазара на безалкохолните напитки като лидер. Ето част от стъпките, с които го постига, анализирани от автора и маркетолог Никлас Гоке за Medium.com.

Маркетинг екосистеми

Компании като Pepsi имат много продукти и суббрандове с отлични маркетинг кампании в портфолиото си. Големите мултинационални марки наводняват медиите с реки от съдържание всяка година. Агенциите и инфлуенсърите се обединяват, за да създават промо материали във всякакви форми, кратки видеа, инфографики, илюстрации, статии, мобилни приложения и т.н.

Ясно бранд послание

В маркетинга не става дума само за множеството формати, а и за посланията, които предавате чрез тях.

„Pepsi винаги е бил бранд, свързван с удоволствието, от барбекюта, през бейзболни игри, до хапване със семейство и приятели. Знаем, че нашите най-лоялни потребители приемат това удоволствие до голяма степен“, споделя вицепрезидентът „Маркетинг“ на PepsiCo.

Маркетинг материалите на бранда обединяват едно прецизно бранд послание: На аудиторията на Pepsi ѝ харесва да релаксира и да се забавлява.

Маркетинг стратегията 70/20/10

„Подходът ни 70/20/10 означава, че знаем как да харчим за медии и да постигаме ефективност, която може да отключи около 20-30% от средствата, които могат да са много по-експериментални. Ще вземем 70% от това, което получаваме от 100%, защото действаме много премерено“, казва вицепрезидентът на аналитичния отдел на PepsiCo., Тим Уорнър.

Красотата на 70/20/10 е в чистата оптимизация на маркетинг бюджета и фокуса. 70% от съдържанието ви носи традиционните приходи. Знаете какво работи и се фокусирате над него през повечето време. Следващите 20% са свързани с обичайната част от стратегията, а последните 10% са за новите идеи. Тази концепция е ефективна за големите корпорации, но може да помогне и за създаването на по-маки кампании.

Десетилетия след създаването си Pepsi продължава да се асоциира с прецизност и качество по отношение на рекламните си кампании, което го нарежда сред топ 20 на корпорациите с най-големи приходи, влияние и пазарен дял в глобален мащаб.

Вижте и един от първите спотове на Pepsi!

още от Маркетинг