Затвори

В органично "задръстване"

Getty Images

Monumental Marketing е британска агенция, създадена от предприемача Джейми Лав и фокусирана върху подпомагането на клиентите си в разрастването им чрез дигитални и пиар решения. Текстът е от блога на агенцията и е публикуван със съгласието на екипа.

В настоящата контролирана от коронавируса ситуация, в която се оказахме, интернетът се превърна в нашия натурален хабитат. Йога тренировки в YouTube с готин инструктор, поръчка на някакъв ненужен серум за лице – моделите ни на търсене се промениха. Затова може да се чудите дали това ще има влияние върху вашето SEO. В тази статия ще ви разкажем какво се случва с Google и кои препоръки за оптимизацията на търсачките да имате на ум.

В органично задръстване сме

Когато гледате спада в статистиките на трафика на ключовите ви думи, помнете, че те са същите и за повечето индустрии. Потребителите на Google вече не търсят определени ключови думи, особено при сайтовете за електронна търговия. Маркетинг инфлуенсърът Нийл Пател е събрал данни, които показват, че органичният трафик на търсения, свързани с реклама, е намалял с 15% в световен мащаб през последния месец. Подобно нещо се наблюдава и в сферата на недвижимите имоти, и в тази на производството. Индустриите, които печелят от пандемията, са медиите, здравеопазването и хранителните продукти – неизненадващо.

Тази пандемия, разбира се, има тектонски последствия за много сектори на бизнеса, но няма да продължи завинаги. Затова първата ни препоръка е да не влизате в купчината от търсения. Обградете се от темата за здравето. Google и останалите платформи се ангажират с това да приоритизират разпространението на информация за COVID-19. Само погледнете любимите си канали в социалните медии – всички имат хаштагове, стикери, приоритизират новините, свързани с това.

Не се възползвайте

Когато обмисляте как най-добре да оптимизирате съдържанието на страницата си в тази ситуация, очевидна тактика е да приоритизирате ключовите думи, свързани с коронавируса. Това не е устойчива стратегия. Програмистите на Google не са глупави. На първо място, гигантите при търсенето онлайн ще опитват да се подсигурят, че основната здравна информация, която потребителите търсят, се появява преди другите резултати. Препълването с думи, свързани с COVID-19, неминуемо ще бъде маркирано от ботовете и няма да ви класира добре.

На второ място, има етичен елемент в това да се уверите, че не се опитвате да изпреварвате уебсайтове с ключова здравна информация. Експертът по SEO Джордан Коен отбелязва в свое интервю, че смята, че само важно съдържание, свързано със здравето, трябва да се публикува в момента. Това може да е малко рисковано, но ако гледат на вас като на компания, която опитва да се възползва от ситуацията, може да доведе до негативен пиар. Уверете се, че ако създавата или оптимизирате съдържание, свързано с коронавируса, не го правите само за популярност.

Оптимизирайте както обикновено

По отношение на SEO съветите, най-доброто, което можем да кажем, е да запазите спокойствие и да оптимизирате. Ако поставите спирачка на проектите си за оптимизация, ще се изправите пред труднан битка, когато опитате да ги стартирате отново. Освен това, ако напълните страниците си със съдържание с корона-ключови думи, това няма да ви даде предимство.

Продължавайте така, както обикновено бихте направили, въпреки факта, че обемите на търсене ще намалеят при много ключови думи. Помнете, че коронавирусът и популярността на вървят ръка за ръка, когато става дума за SEO. Google е начинът, по който хората намират информация, която може да е от решаващо значение за тяхното здраве и това на техните близки.

още по темата
още от Маркетинг