Затвори

Вижда ли ме някой?

Pexels

Monumental Marketing е британска агенция, създадена от предприемача Джейми Лав и фокусирана върху подпомагането на клиентите си в разрастването им чрез дигитални и пиар решения. Текстът е от блога на агенцията и е публикуван със съгласието на екипа.

Instagram е една от най-популярните социални платформи през последните години със своите 1 млрд. активни потребители месечно, които публикуват селфита или показват последната си почивка до Малдивите. Независимо дали ви харесва, или не, всички са в Instagram. Смятате, че голямата активност би довела до по-висок процент ангажираност, нали? Грешите.

Според един от последните доклади процентите ангажираност в тази социална мрежа драстично са паднали в периода май-юли 2019 година. Под процент на ангажираност имаме предвид общия брой ангажирания на всеки пост, разделен на броя последователи на акаунта в момента на публикуване. Този спад означава, че брандът ви е по-малко видим в началната страница на приложението. Нека разгледаме три възможни причини за ниската ангажираност.

Наситени с брандирано съдържание фийдове

Проведен през 2019 г. анализ на брандираните акаунти показва, че средният процент ангажираност в Instagram е 1.4% през април и продължава да върви надолу. За толкова кратък период от време това е чист провал. Смятаме, че една от причините за него се дължи на пренасищането с брандирано съдържание. Забелязали ли сте го?

За хората става все по-трудно да различат рекламите и органичните постове в Instagram. Това също може да има влияние върху ангажирането с една публикация. Марките могат да спонсорират органични инфлуенсъри, което означава, че вашият фийд може да се окаже затрупан с нежелано съдържание. 50% от потребителите, които следват поне една компания, са предпазливи по отношение на това дали се ангажират с постове, които само на пръв поглед изглеждат органични.

Възходът на микроинфлуенсърите

Микроинфлуенсърите вече са част от разговора. Това са потребителите, които имат около 10 хил. последователя в Instagram. Те може да нямат същата достижимост, каквато имат постовете на Кайли Дженър в дигиталния свят, но имат специфична таргет аудитория. Те имат влияние над своята ниша заради силната връзка, която са изградили с нея. Заради по-малкото количество хора, до което достигат, микроинфлуенсърите изграждат стабилна общност, която може да създаде по-персонална връзка на брандовете и техните публики. Това подкрепя идеята, че днес потребителите е по-вероятно да се ангажират в хора, които приемат приятелски, и в които могат да се припознаят. Което влияе към общия процент на ангажираност на Instagram.

По- малко време пред екрана

Потребителите все повече се интересуват от това колко време прекарват на телефоните си и осъзнават възможните негативни въздействия върху менталното им здраве, затова ограничаватпрестоя си онлайн. Около 60% от хората на възраст между 16 и 25 години следят екранното си време. Имайки предвид, че това е основната аудитория на Instagram, тази статистика доказва, че тази осъзнатост на младежите също може да влияе на процента на ангажираност на платформата.

Като цяло степента на ангажираност на Instagram значително намаля, което най-силно засегна брандовете. Въпреки твърденията на приложението, че алгоритмите остават непроменени, изложените по-горе точки могат да са отговор на въпроса ви защо съдържанието ви не получава същия брой харесвания и коментари, каквито и преди.

още по темата
още от Маркетинг