нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Вслушай се в логото

Pexels

Всеки ден пред очите ни, и по-точно пред ушите ни, са т.нар. звукови лога. Обърках се, когато чух този термин за първи път, но се оказва, че те са част от живота ни чрез брандове като McDonald’s и Netflix. За да разберем какво представляват те, трябва да обърнем внимание на звука.

Звукът предизвиква емоции, разказва истории само за секунди и още по-хубавото е, че може да предава собствените ни изживявания.

Какво усещате, когато чувате този звук? Да, в същината си той е създаден, за да бъде алармиращ и да привлича вниманието, но има и по-дълбоко усещане, свързано с него. Ако това е алармата ви, вероятно може да се почувствате раздразнени, когато го чуете. Това е така, защото го асоциирате със събуждането сутрин.

От друга страна, ако този звук отбелязва края на работния ден, вероятно ще имате много по-различно отношение към него, отново заради това, с което го свързвате. Затова една мелодия може да има различно въздействие върху различните хора.

Да разгледаме два примера за звукови лога.

McDonald’s

През 2003 година голямата верига за бързо хранене е напът да лансира първата си рекламна кампания. Като такава, екипът е знаел, че трябва да я направи различна и успешна. След състезание между 14 рекламни агенции, малка фирма, базирана в Мюнхен, печели проекта заради идеята си за “ich liebe es” или “I’m lovin’ it”.

Интересно е, че е било планирано музиката да е важна част от кампанията и с помощта на музикалната компания Mona Davis се ражда познатият тон “ba da ba bā bá”, който силно резонира с McDonald’s.

В кампанията участие взема и изпълнителят Джъстин Тимбърлейк със едноименния си сингъл.

 

Macintosh

Началният звук на компютъра на Apple се ражда още с първата серия от устройствата и оттогава единствено се доразвива. Компанията дори го регистрира като търговска марка. От 2016 г. звукът обаче не стартира по подразбиране и потребителите могат да го активират единствено с допълнителна команда.

 

 

Тези два примера обръщат внимание на основните характеристики, които едно звуково лого трябва да има – от една страна, трябва да бъде вежливо и емоционално, а от друга – повтарящо се, постоянно, уникално и лесно за запомняне. В маркетинга наличието на такъв специфичен за един бизнес звук е познато и като част от звуковото брандиране, което без съмнение има своето значение за развитието на марката.

Никлас Гоке за Medium.com

още от Маркетинг