Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Тенденцията за 2018 г. се нарича промяна

Илона Станева е завършила специалност "Маркетинг, реклама и бизнес администрация" в УНСС. Има и степен по интегрирани маркетингови комуникации от университета "Делауеър" в САЩ. От 5 години заема позицията директор маркетинг и реклама във Fibank. Преди това е била директор търговска дирекция в БНТ. Голяма част от опита си в маркетинга е натрупала във FMCG сектора, като маркетинг мениджър в "Белла България". Преди това, в ролята на маркетинг мениджър, е управлявала и комуникациите на "Хепи" АД, "Капитан Кук" и "SASA". През 2017 г. е избрана от Съвета на Европейската научна и културна общност за почетен посланик на иновативния маркетинг. Зад гърба си има няколко награди на БАМ, награда от конкурса "Бранд мениджър на годината", ФАРА, Супербрандс.

Преди въвеждащата кампания проведохме редица качествени и количествени изследвания на услугата и рекламната концепция. По време на груповите дискусии един от участниците каза, че харесва продукта, защото цитирам „Обичам да ми е лесно“. Смятам, че това е много характерно за новия потребител на банкови услуги – да има лесен достъп до услуги, да няма излишни формалности и всичко да се случва дистанционно. Но за да може младият потребител да има точен критерий и да взима правилните решения, той трябва да бъде добре информиран. Затова и през 2016 г. Fibank фокусира вниманието си върху подрастващато поколение, стартирайки продуктов проект „Ранна детска финансова грамотност“.

- Защо Fibank залага на това българските спортисти да бъдат нейни рекламни лица?

- Подкрепата на българският спорт е не само част от корпоративната ни социална отговорност, това е визия и мисия. Спортът учи на дисциплина, труд и себеотдаване – това са ценности, които заслужават да бъдат промотирани и най-логично е носителите на посланието да бъдат самите лица, чиито успехи ни обединяват като нация. От друга страна, за нас е важно рекламите ни да са искрени, да са близо до начина на живот на потенциалните ни потребители, за да може таргет аудиторията ни да припознае ситуацията и продукта. Очевидно усилията ни дават резултат, тъй като резултатите от различните количествени проучвания, провеждани във времето, показват че Fibank е позиционирана в потребителското съзнание като „Банката, подкрепяща българския спорт“ и „Банката със запомнящи се реклами“.

- Какво според вас ще се промени в маркетинга на банковите услуги в България през 2018 г.? Какво ще бъде ново или актуално, кои начини на мислене в компаниите ще бъдат вече остарели?

Пазарът на банкови услуги е изключително конкурентен и динамичен. Банковият маркетинг не е изолирано явление - той следва правилата и тенденциите на маркетинга като цяло от една страна, а от друга страна бързо развиващите се технологични решения и променящото се потребителско поведение няма как да не продължат да трансформират продуктовото портфолио и начините на неговото представяне.

Банковият сектор вече се изправи пред основнотото си предизвикателство – консервативният имидж на общуване. За мен тенденцията за 2018 г. се нарича промяна, гъвкавост и персонални решения.

В маркетинга, както и в модата, е валидно правилото „Всичко ново е добре позабравено старо“, а правило в комбинация с модерни технолочни решения води до нов, нестандартен комуникационен подход.

още от Маркетинг
19
Вторник
Ноември