Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Запазете спокойствие, всичко ще се нареди!

Pexels

В ситуация на криза, каквато може би и в момента се опитва да преодолее бизнесът ви, с оглед на извънредната ситуация, има няколко задължителни правила, които не трябва да нарушаваме, ако искаме накрая да застанем пред аудиторията със същия имидж, който сме имали и в началото.

Всяка предизвикателна ситуация всъщност е възможност да докажете още веднъж възможностите си и да станете още по-доверен партньор на потребителите.  

Запазете спокойствие

Независимо как преминавате през кризата, потребителите и служителите ви винаги трябва да се чувстват сигурност. Преди да предприемате каквото и да било, овладейте менталното и физическото си състояние, за да сте изцяло фокусирани върху вземането на рационално решение за преодоляването на ситуацията.

Оправдайте очакванията

В една криза вероятно няма да можете да отговорите незабавно на всички въпроси, но хората ще очакват да действате някак. Това изисква проницателност, търпение и способност да признаете, че нямате отговор на всичко. Говорете на аудиторията си, съобщете какви мерки предприемате и как ще се отрази кризата на бизнеса ви.

Бъдете позитивни

Независимо какво се случва и колко е трудно, бъдете възможно най-оптимистични, защото влиянието ви върху аудиторията не може да изчезне тутакси. Позитивните мисли допълнително помагат за взаимоотношенията с публиката ви.

Не лъжете

Колкото и лоша да е ситуацията, винаги казвайте истината за нея. Лъжата ви рано или ксно ще излезе наяве, затова по-добре си я спестете. Обяснете открито за проблемите, пред които сте изправени.

Не забравяйте зад какво заставате

Особено в криза, не се отклонявайте от ценностите и мисията, зад които брандът ви застава. Напомняйте на потребителите какви са те с всяко свое действие, не пропускайте нито една възможност за това.

Покажете емпатия

Слушайте и проявявайте разбиране към служителите и потребителите. В ситуации на криза трябва добре да разпознавате поведението и да откликвате адекватно на емоциите на другите, колкото и да е трудно понякога. Помнете – емпатията е свързана с това какво другите искат, а не самите вие.

В ситуациите на хаос и криза може да ви изглежда, че всичко е толкова невъзможно и непреодолимо... Съберете се и действайте спокойно и последователно – всичко ще се нареди!

По материал на Inc.com

още по темата
още от Маркетинг