Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Ела в магазина ми!

92

Getty Images

Популярността на онлайн шопинга прави все по-трудно да накараме потребителите да станат от компютъра и да се върнат в материалния свят, да влязат в магазините. С помощта на някои маркетинг тактики обаче, можем да се справим със ситуацията.

Добавяйте физическите си локации във всеки имейл

Много от клиентите ви може да са ви открили онлайн, така че няма как да знаят, че имате физическа локация. Ето защо, към всеки имейл, който изпращате към тях, можете да добавите пълния адрес, работното време и телефонния номер на всеки ваш обект. Ако все пак поръчат онлайн, дайте на хората възможност да вземат артикула си директно от вашия физически магазин, за да не плащат за доставка.

Сегментирайте списъка си с имейли според локацията на потребителите, за да знаете кои ваши обекти са релевантни за тях. Един човек, който живее във Варна, е много малко вероятно да се интересува от магазина ви във Видин, например. Според проучване от 2013 г. персонализираните имейли генерират 6 пъти по-високи финансови операции.

Възползвайте се от празниците и специалните събития

Това определено е идеалната причина за всеки потребител да се разходи до магазина ви. За Коледа, Св. Валентин, Деня на майката и т.н. всеки се опитва да намери подходящи за близките си подаръци и е склонен да отдели повече време. А според проучване на Deloitte, 78% от потребителите пазаруват и за себе си по празниците.

Можете да си осигурите невероятно висок трафик в магазина покрай всякакви специални събития. Открийте и празници, специфични за вашия бизнес, които ви приляга да почитате. Ако продавате шоколадови изделия, то защо да не обмислите как да отпразнувате Световния ден на шоколада на 11 юли?

Предлагайте ексклузивни промоции на клиентите във физическите локации

С това действие ще накарате потребителите, които ви посещават физически, да се почувстват специални и ценни за вас. Несъмнено ще привлечете и нови посетители от онлайн аудиторията си, единствено се уверете, че сте им промотирали офертата. Все пак, никой не може да се възползва от нещо, за което не знае. Предложете безплатен подарък на всеки офлайн посетител, бонус опаковане на подарък или нещо друго според бюджета ви.

Празнувайте важни в живота на клиентите събития

Както вече споменахме, всеки ваш клиент би се радвал да види, че е специален и ценен за вас. Какъв по-добър начин да покажете, че ви пука от това да благодарите и да награждавате клиента за лоялността му към компанията? Можете да отпразнувате редица важни в живота му събития – подгответе им подарък за рожден ден, годишнина от първа покупка, определен брой пъти, в които са използвали услугата ви и т.н.. Разбира се, за да привлечете хора в определена локация, трябва да получат подаръка си в нея. Например, изпратете им имейл за рожден ден и им предложете специална оферта при покупка от физически обект или подарък, подготвен лично за тях.

И не забравяйте имейлите...

Успехът ви до голяма степен се основава на това да имате списък с имейли. Ако все още не сте оформили такъв, време е да го направите. Например създайте изскачащ прозорец в уебсайта ви, който да мотивира потребителите да се абонират за информационния ви бюлетин, а в замяна да получат 10% отстъпка от следваща покупка на място в магазина, достъп до ексклузивни снимки от процеса на създаване на ваш продукт и т.н. Недейте единствено да взимате – дайте и нещо ценно в замяна.

По материал на Inc.com, автор: Габриела Беличовска

още по темата
още от Маркетинг
14
Понеделник
Октомври