Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Не бъркайте целта със стратегията!

Снимка: Pixabay

Много хора бъркат поставянето на цел със стратегията, казва бизнес консултантът Брус Екфелд. През 2014 г. той основава Eckfeldt & Associates, с цел да помага на управители на компании и лидери в ранен етап да ускоряват растежа си. Ето какво споделя за Inc.com.

Целта е мишената, която искаш да удариш. Например, компанията да мине 100 млн. долара или да влезе в списъка на Inc. за най-добрите 5 000 компании. Стратегията представлява как ще го направиш. Тя дефинира изборите и стъпките, които ще предприемеш за определен период от време, за да постигнеш тази цел.

Ето ги трите основни стъпки за разработване на стратегически план.

1. Прогнозирайте бъдещето

Първото нещо, от което се нуждаете, за да направите всеки стратегически план, е да прогнозирате бъдещите тенденции. Основното тук е да сте способни да разбирате пазара, индустрията и макротрендовете, които са актуални, и да ги екстраполирате в бъдещето.

Аз обикновено започвам с пазарните тенденции, които компанията ни вижда, на базата на работата, която извършваме с конкретни клиенти. Чрез идентифициране на това какво влияе върху бизнеса на нашите клиенти, можем да определим какво ще повлияе на нашия бизнес, обслужвайки тях.

След това, разгледайте по-обширните тенденции в индустрията, които променят начина, по който се ръководи вашият вид бизнес. Това могат да са промени в технологиите, регулации, наситеност на пазара, увеличаване или намаляване на търсенето.

Накрая, очертаваме общите макротрендове Това включва промени в икономиката, лихви, социални и културни желания и събития. Тези типове тенденции ще засегнат всеки бизнес във времето. Например, тенденцията към използване на мобилни устройства, отколкото настолни компютри се отрази на всеки аспект от културата ни.

2. Решете какви ще са основните ви ходове

Веднъж щом имате оценка на маркета, можете да започнете да разработвате вашите основни ходове. По същество това са начините, по които ще отговорите на бъдещите промени на пазара, които ще ви поставят в най-добрата позиция за бизнеса ви и клиентите ви.

Когато Уейн Грецки бе попитан какво го направи толкова добър хокей играч, той отговори, че не е гонил шайбата. Вместо това, установил къде ще се намира тя и отишъл там преди всички останали. Той прочел ситуацията и се позиционирал, за да направи правилния ход.

Прекалено много компании просто преследват шайбата. Както Уейн Грецки е направил, докато играе хокей, така и компанията ви трябва да предвиди какво следва, за да направи необходимите за успех ходове.

3. Дефинирайте своите критични възможности и политики

Щом планирате ходовете си, трябва да дефинирате способностите и политиките, които ще ви позволят да изпълните тези ходове. Това са основните възможности, които трябва да развиете, и действията, които ще предприемете и, по-важното, действията, които няма да предприемете.

На мен ми харесва да работя с компаниите по разработването на карти с 12 тримесечия, в които се приоритизира какво трябва да се направи във всеки тримесечен период за три години. Поставяме цели за всеки период по основните за бизнеса показатели. Целта е да има ясна картина за това как ще изглежда компанията във всяка стъпка.

Когато това е изяснено, обръщаме внимание на проектите и задачите, които трябва да се изпълнят във всяко тримесечие, за да свържем новата стратегия.

Последната стъпка е това, което повечето компании пропускат. Те имат брилянтни стратегии, но се провалят в това да създадат реалистичен план как да ги приложат. Поставяйки целите в тримесечия и етапи, получавате перфектен един инструмент за планиране.

Разбира се, като при всички добре заложени планове, нещата ще се променят. Но с ясно дефинирани прогнози, ходове и възможности, можете много бързо да актуализирате стратегическия си модел и да решите как да реагирате и какво има нужда да се промени.

още по темата
още от Мениджмънт
12
Вторник
Ноември