нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Хвалете ги по правилния начин!

Снимка: Shutterstock

3. Не се бавете с даването на признание

Не чакайте дълго време преди да похвалите служителите си за добре свършената работа. Ефектът от вашето признание намалява с всяка минута. Старайте се да отбелязвате успехите и постиженията на вашите служители възможно най-бързо и оставяйте похвалите за седмична или месечна среща на екипа.

4. Опознайте вашите служители

Различните хора намират мотивация в различни неща. Докато едно просто „благодаря“ или кратка поздравителна бележка може наистина да развълнува някои хора, то други може да предпочетат да получат някаква материални облаги или почивен ден. Вместо да подхождате по един и същи начин към всички хора, опитайте да приспособите похвалите си към специфичните нужди и желания на отделните служители. По този начин ефектът от изразеното признание ще бъде значително по-голям.

5. Подбирайте добре случаите, в които служителите заслужават похвала

Уверете се, че хвалите служителите си само тогава, когато те наистина го заслужават. Ако постоянно ги хвалите за всяко малко нещо, което правят, то вашето признание бързо ще изгуби стойност в техните очи.

6. Давайте признание публично

Повечето служители обичат да получават публично признание, защото това ги кара да чувстват, че техният принос се цени и забелязва от цялата компания, а не само от техния пряк ръководител. Вашите похвали ще бъдат много по-ефективни, когато са изразени публично, и по-специално пред колегите на заслужилия ги служител. И въпреки че този принцип важи в пълна сила за повечето служители, трябва да бъдете внимателни, тъй като съществуват и хора, които предпочитат да не изпъкват от тълпата и да не получават специално отношение. В тези случаи изразявайте вашето признание на четири очи, но не пропускате да кажете, че то се споделя от компанията като цяло.

Питър Икономи, автор на бестселъра „Managing for Dummies, The Management Bible, Leading Through Uncertainty“, за inc.com

още от Мениджмънт