Спад в общата ангажираност на служителите за миналата година. Стресът - основна причина за напускане на работа

Спад в общата ангажираност на служителите за миналата година. Стресът - основна причина за напускане на работа

Спад в общата ангажираност на служителите за миналата година. Стресът - основна причина за напускане на работа

Спад на общата ангажираност на служителите в България с 3% през изминалата година регистрира поредното издание на проучването Best Employers Bulgaria, което се провежда от продължение на 13 години у нас. В него са участвали над 500 компании, в 15 различни индустрии и с над 140 000 интервюирани служители. Проучването изследва 14 области на работна среда (за регион Източна Европа), които определят професионалния опит на служителите – 7 от тях отчитат ангажиращите фактори, а другите 7 се позовават на удовлетворяващите фактори.

„Като цяло спад се наблюдава в почти всички показатели. Това е една от причините през 2019 г. много малко компании да успеят да покрият изискванията и да вземат сертификат за Най-добър работодател. Най-ясно тази тенденция се вижда при удовлетворяващите фактори, докато при ангажиращите има покачване на индексите при 4 от общо 7“, споделят от Best Employers Bulgaria.

При най-добрите работодатели показателят на Обща Ангажираност се запазва на значително по-високи нива - 83%, сочат още изводи от новото издание на проучването.

Служителите са най-ангажирани през първите 3 месеца от започването на нова работа, като средният показател за страната е 80%, а при най-добрите работодатели резултатът е много близък до 100%, казват още авторите на изследването. Като основна причина за напускане на работа служителите посочват стреса. Авторите на изследването дават и няколко насоки, които биха насърчили повишаването на общия показател за ангажираност:  бизнес култура на работното място и приятна, и удобна среда; Възможност за кариерно развитие и Мениджър, който успява да ги настрои на вълна „успех“.

В нашия регион съществуват 14 области на работна среда, които определят 7 ангажиращи фактори (Работодателска марка; Топ мениджмънт, преки ръководители; кариерни възможности, обучение и развитие, управление на представянето, възнаграждение и признание), а другите 7 са т.нар. удовлетворяващи фактори ( управление на различията, таланти и служители, инфраструктура; баланс работа и личен живот- интересен ключов фактор; сътрудничество, автономия, работни задачи).

Формулата, която определя победителите, е комбинация от: Ангажираност, Лидерство, Работодателска марка, Култура на представянето.

Бизнесът в България среща големи затруднения при мотивирането на средния мениджмънт и през последните няколко години голяма част от компаниите полагат големи усилия в тази посока, става ясно още от изследването.

И още: когато служителите се чувстват свързани към фирмената култура, те се представят и по-добре в процеса на работа. Преживяванията са всичко за хората. И чувствата им към работното място влияят пряко на тяхното задържане, ангажираност и производителност на труда им.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ