Топ мениджърите на България 2020: Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на „Лидл България“ ЕООД

Топ мениджърите на България 2020: Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на „Лидл България“ ЕООД

Топ мениджърите на България 2020: Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на „Лидл България“ ЕООД

Финалистите в най-престижния конкурс за бизнес лидери „Мениджър на годината“ са изправени не само пред трудностите на Covid-19 кризата. Тази година те приеха и предизвикателството на екипа на списание "Мениджър" да превърне гала церемонията по връчването на наградата във филм, включващ продължителни и изморителни снимки на трудни терени, при непредсказуеми метеорологични условия.

Паралелно със снимачния процес, на страниците на списанието десетте финалисти отговориха на важни въпроси за бизнеса и лидерството, подготвени от победителя в конкурса „Мениджър на годината 2019“ Светла Несторова, главен изпълнителен директор и председател на УС на ЗЕАД „Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп". 

"Мениджър Нюз" стартира поредица, в която публикува разговорите с всеки един от Топ мениджърите  на България за 2020 г., а на 29 ноември в ефира на bTV ще разберете кой от най-успешните български спортисти се изправи със своите два метра въпроси пред финалистите и колко далеч и високо успяха да стигнат те с него. Зрителите ще видят и церемонията по връчването на статуетката от президента Румен Радев.

Тази година тя бе спечелена от Милена Драгийска, изпълнителен директор на „Lidl България“. Ето и нейният разговор с предишния носител на титлата, Светла Несторова

Отличен е само трайният резултат, върху който може да се надгражда

 

- Какво научихте от Covid-19 и как ви промени?

- Благоденствието не ни пази от всичко – това може би е най- важният урок, който научих. Всички сме равни пред подобни рискове, независимо от това колко добре си управлявал бизнеса до момента и колко високи са постигнатите резултати. Пандемията ни показа отново колко важна е откритата и редовна комуникация към екипите и клиентите.

Разбрах още, че имаме много повече потенциал, който в нормални условия не е потърсен, защото не сме били притиснати до степен да извадим още оптимизации.

Видяхме, че бизнесът се оказа изпреварващ институциите с изготвянето на екшън планове. Тази проактивност е важна и необходима – ако бизнесът не изпревари форматирането на тези процеси, има допълнителен риск от нормативно-институционален хаос.

- Какви са сценариите за бъдещето на вашия сектор и как ще се опитате да му повлияете?

- Очаквам хибридност на дистрибуционните канали в сектора – все по-широкото навлизане на онлайн търговията в комбинация със стационарния бизнес. Вярвам, че ще продължи търсенето на регионални продукти. Възможно е това да намери изражение и в организирането на повече фермерски пазари, дори в онлайн формат. Друга тенденция, която очаквам да се развие и при нас, е превръщането на магазина все повече в място, което събира хората извън пазаруването – готвене заедно, дегустации на нови вкусове и др. Не на последно място е т.нар. технологичен инженеринг на иновативни продукти като протеинови храни от насекоми или на забравени „стари“, но знакови с полезността или вкуса си храни.

- На какви ценности се опирате като мениджър?

- Честност, отговорност, човечност. За мен ценностният модел е много важен – в чисто човешки план, но още по-важно е, че го споделяме с колегите – и като хора, и в бизнеса. Тези принципи са в основата на всеки аспект от нашата работа – разработката на продуктите, отношението към клиентите, служителите, околната среда, партньорите и цялото общество.

- Как можем да предизвикаме промяна към добро в средата, в която живеем и работим?

- Абсолютно вярно е, че промяната започва от всеки човек. Още повече – когато по стечение на обстоятелствата си придобил и функция на ролеви модел не само за децата си, но и за по-широк кръг от хора, отговорността ти „да увличаш“ с добро след себе си другите нараства неимоверно. И тя трябва да се носи. Ако започнем от индивидуалната промяна, тя може да се постигне чрез поддържане на информираност за различни области и теми, с вникване в техните специфики и взаимовръзки. Чрез вземането на проактивно участие с идеи и още по-важно с действия, които са релевантни за собствената индустрия и компания. Смятам, че е важно ангажираността на компаниите да излиза извън собствените им програми за отговорност чрез участие в обществени и социални дейности, където с активна позиция се постига реален принос за развитие на обществото към по-добро.

- Какво са за вас отлични резултати и как мотивирате екипа си за тях?

- Отличен може да бъде само резултатът, който е устойчив и траен, върху който може да се надгражда и който е логична част от цялото. Отличните резултати се постигат чрез смислено съотношение на вложените ресурси и цялостен принос и се вписват в ценностните основи и идентичност на компанията. Мотивирам екипа си, като споделям какво и защо искаме да постигнем. Винаги се стремя да разяснявам важността на резултата в цялостния контекст на нашите цели. Обрисувам приноса на всеки за това, а също и ползата за отделния участник от реализирането на този резултат. 

- Кой е най-дефицитният ресурс за вас и как се справяте с дефицита?

- Времето – безспорно. Не само като баланс между лично и професионално, а като универсален натиск за реализация на проекти и идеи. Справянето с него е многопластова възможност. Един от пластовете е предварително оценяване на факторите за осъществяване на нещата така, че времевите планове за това да са достатъчно реалистични. Другият е способност­та в движение да се адаптират времевите линии спрямо случването на едни или други сценарии. Третият е навременна организация на ангажиментите. Неизменен пласт е ясното подреждане на приоритетите за релевантната фаза от личния живот или конкретния проект, по който работиш, за да си наясно „за какво се бориш“ и „в какво измерваш единицата време“. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ