нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

3 правила, които всички мениджъри трябва да следват

Снимка: Shutterstock

2. Действията са по-важни от думите

Преди няколко години почина мой добър колега. Обадих се по телефона на неговото семейство, за да поднеса искрените си съболезнования и да изразя съжаление за загубата на един изключителен професионалист. Това е нещо, което всеки добър лидер би трябвало да прави.

Въпреки това, един от другите партньори в компанията отиде още по-далеч, и то буквално. Той взе първия полет до родния град на нашия колега и прекара деня с неговото семейство. Без да споделя със семейството, той създаде стипендиантски фонд за детето на починалия.

И двамата имахме добри намерения, но аз се примирих с думите, докато той предприе действие. От този ден нататък реших, че ще показвам и защитавам ценностите си с действия, а не с думи.

3. Цялото е по-голямо от сумата от неговите части

За да вникнем по-дълбоко в проблема, трябва да го раздробим на отделни части, които да бъдат анализирани и систематизирани. Това учат всички мениджъри. Следващата стъпка, която почти никой не научава в университета, е намирането на нови части или сглобяването на старите по по-добър начин.

Именно в този аспект от работата на лидера се крие разликата между мениджърите, които критикуват и онези, които решават проблемите. Това не означава, че всички части от решението трябва да се впишат перфектно в неговата цялост. Както е казал великият китайски мислител Конфуций: „Диамант с недостатък струва повече от едно камъче, без несъвършенства“

Джоел Питърсън, председател на JetBlue Airways, за Inc.com

още от Мениджмънт