нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

7 навика, които унищожават екипния дух

Снимка: Shutterstock

4. Закъснението

На всеки се случва да закъснее за работа с няколко минути. В днешната технологично развита среда на работа тези редки закъснения не оставят особена следа. Когато обаче закъснявате за работа абсолютно всеки ден, вие показвате липса на уважение към това, което правите и към усилията, които полагат вашите колеги, за да пристигат редовно навреме.

Добра идея е да се стремите да бъдете точни, дори ако имате по-гъвкаво работно време. Спазването на график е важно за екипната мотивация и за последователността в бизнеса.   

5. Неясната комуникация

Ефективната комуникация води до по-високи нива на производителност, а неефективната до стрес и неудовлетвореност. Ако често ви се случва да се изразявате неточно и неясно и да имате комуникационни пропуски, може да очаквате значителен спад в мотивацията и ангажираността на вашите служители. За да запазите високия екипен дух, трябва да се стремите към по-открита и искрена комуникация с вашите колеги.

6. Пренебрегването на екипа

Не трябва да забравяте, че когато става въпрос за отборна работа, всеки отделен член на екипа има значение. Една слаба връзка във веригата е достатъчна, за да компрометира усилията на останалите хора от екипа. Затова е важно да отделяте индивидуално внимание на хората, но да възлагате екипни цели и да възнаграждавате служителите си като група.

Насърчавайте редовните контакти между служителите, тиймбилдинга и възможностите за извънработно общуване. 

7. Работата в почивките

За съжаление, това е изключително често срещано явление в съвременното работно място. Служителите работят по време на своите обедни почивки в опит да постигнат повече или да се впишат в приетите социални норми. В много случаи те го правят по собствено желание, без да са получили нареждане от вас, но ако това поведение бъде нормализирано, то може да има изключително негативно влияние върху мотивацията на служителите.

Все пак, има основателна причина за съществуването на почивките. Те дават възможност на хората да се отърсят от насъбраното напрежение и да си върнат концентрацията. Няколко минути почивка са достатъчни, за да се увеличи производителността до края на деня. Насърчавайте служителите си да си почиват по-често, като сами последвате съвета си и дадете пример.  

Всеки човек в компанията може да влияе на мотивацията на останалите, както по позитивен, така и по негативен начин. Затова е важно да работите заедно и да координирате усилията си, за да запазите високия екипен дух.  

още от Мениджмънт