8 критично важни въпроса, които мениджърите трябва да си зададат

8 критично важни въпроса, които мениджърите трябва да си зададат

8 критично важни въпроса, които мениджърите трябва да си зададат

Важна част от професионалната еволюцията на всеки мениджър идва от способността да разпознае собствените си силни и слаби страни.

Искрената самооценка може да помогне на всеки лидер в извличането на максимума от неговите възможности и от тези на екипа, който ръководи.

Всеки мениджър, който иска да опознае себе си по-добре, трябва да си зададе следните въпроси:

1. Каква работна среда създавате за служителите си?

Корпоративната култура не е кодекс с универсални правила, тя може да бъде крайно различна в различните офиси. Затова е много важно е да мислите стратегически за атмосферата, която създавате. Ако повдигате вежди, когато някой си тръгва от работа навреме или пък пращате имейли в извънработните часове, култивирате среда, в която работниците имат чувството, че трябва да са на ваше разположени 24 часа, 7 дни в седмицата.

От друга страна, ако предлагате карта за фитнес клуб, допълнителни обучения и привилегии или пък насърчават служителите си да работят през уикенда само когато е наложително, показвате, че цените благосъстоянието и развитието на хората от вашия екип.

Помислете дали имате неразумни очаквания към своите подчинени. Преценете дали внасяте стрес в работа или демонстрирате разбиране и познание на задълженията, които подчинените ви имат извън офиса.   

2. Давате ли личен пример, който другите да следват?

Ако сте безкомпромисен педант на тема точност,  а често закъснявате за работа, служителите ви ще го забележат.  Вие сте примерът за подражание, който вашия екип ще следва. Покажете поведението, което бихте искали да видите у вашите служители. От начина, по който говорите и слушате, до проявата на уважение и благодарност, вашите действия определят очакванията за тези, които ръководите.

3. Разбирате ли мотивацията на вашите служители?

Някои лидери биха отговорили на този въпрос с една дума "Да - заплата". В това има голяма доза истина, но не означава, че няма и други, по-добри начини за изграждане на лоялност и повишаване на производителността. Всеки човек цени различни неща.

За някои благодарността е по-важна. Те търсят признание за работата, която вършат. Други предпочитат материалните награди, като карта-подарък или безплатен паркинг за седмица. Отделете нужното време, за да разберете какви са желанията на хората от вашия екип.

4. Добра ли е комуникацията ви с вашите служители?

Имайте предвид, че рано или късно, всяка празнота и неяснота в информационната среда ще бъде запълнена, било то с факти или със слухове и спекулации.

Знаят ли служителите ви последните новини около компанията? Наясно ли са с нейното състояние и планове? Обяснено ли им е как изглежда по-голямата картина или са оставени да гадаят? Давате ли им оценки за тяхното представяне, било то положителни или конструктивни?

5. Достъпен ли сте?

Много мениджъри вярват в философията на „управление в движение“, което означава, че умишлено стоят в полезрението на екипа си. Работете рамо до рамо с подчинените си, за да разберете как точно стоят нещата от тяхната гледна точка. Следвате ли политика на отворени врата или подчинените ви чувстват, че не сте на разположение, когато имат нужда от вас? Покажете им, че може да разчитат на вас и, че винаги сте готови да им помогнете.

6. Насърчавате ли професионално развитие и растеж?

Компаниите напредват, когато служителите им са окуражени постоянно да учат за своята професия и сфера на работа. Осигурете им възможности за обучение и представете нови идеи за професионално развитие. Интересът към растежа и успеха на служителите ви е най-добрата инвестиция за бъдещето на компанията.    

7. Разбират ли какво се очаква от тях?

Ясното представяне на визията и целите на компанията вдъхновява служителите и гарантира, че всички са насочили усилията си в една и съща посока. Дефинирайте отговорности на всеки член от екипа и обяснете как изглежда крайния успех във вашите очи.

8. Позволявате ли им да си вършат работата?

Работата на мениджъра е подобна на тази на диригента: лидерът е там, за да гарантира, че всички части от пъзела си пасват и служат за изграждането на нещо по-голямо. Диригентите разчитат на това, че всеки човек от оркестъра знае как да си свърши работата. Те са там за да дават указания и да улеснят процеса.

Позволете на хората от вашия екип да вършат работата, за която сте ги наели, без да ги микроменажирате и без да делегирате задълженията по неадекватен начин. Дължите им го.

Даян Готсман, специалист по етикета и основател на Училището по протокол в Тексас, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ