нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Ценени и подкрепяни точно сега

Снимка: Shutterstock

През последните шест месеца милиони хора изгубиха работата си заради пандемията от коронавирус, като голяма част продължават да се безработни и до днес. Много от тези, които все още са на работа, им се налага да се приспособят към т.нар „хоум офис“. Тази тенденция за превес на работата от разстояние обаче поражда въпроса - какво означава всичко това за фирмената култура и ангажираността на служителите?

В търсенето на отговор на този въпрос платформата Achievers провежда проучване сред 1100 служители на различни нива в САЩ, Великобритания, Канада и Австралия. Наскоро от платформата публикува резултатите от това прочуване. Близо половината (40%) от участниците в изследването казват, че имат чувството, че по време на пандемията работата им остава недооценена. Това може да е една от причините 85% от трудово заетите американци да продължават да търсят работа въпреки крайно несигурното състояние на пазара на труда.

Какво могат да направят компаниите, за да накарат служителите си да се чувстват ценени и подкрепяни в настоящите условия? Ето няколко съвета

Създавайте връзка между процеса на вземане на решения и фирмените ценности

Според проучването на Achievers преди пандемията една трета от бизнес лидерите са синхронизирали стратегически си решения с ценностите на компанията. По време на пандемията обаче този дял е паднал до една пета.

„Резултатите от това изследване поставят акцент върху факта, че много компании изпитат трудност да следват фирмените си ценности. Няма съмнение, че на лидерите им се е налагало да вземат множество трудни решения през последните шест месец. Трудните решения не могат да бъдат избегнати по време на криза, но разясняването на служителите как фирмените ценности се отразяват на процеса на вземането на решения или причините за нарастващото разминаване между двете, може да подобри ангажираността на работниците в тези трудни времена“, коментира д-р Натали Баумгартнър от Achievers.

Добрата новината е, че през последните месеци гъвкавото работно време се е превърна в една от фирмените ценности, които повечето компании имат предвид при процеса на вземане на решения.

Търсете искрена обратна връзка

По време на криза силните лидери търсят начини да разберат и да отговорят на притесненията на своите служители. Много компании обаче не успяват да адресират тези проблеми, тъй като не получават искрена обратна връзка.

Проучването установява, че три четвърти (77%) от служителите биха били по-искрени в отговорите си на анкета, отколкото при разговор с мениджър. Само 21% от компаниите обаче провеждат анкети за ангажираност повече от един път в годината.

Тези фирми пропускат възможността да разберат как се чувстват служителите им и какви са техните притеснения. Рисковете от непознаването на проблемите на служителите са огромни, особено по време на криза, така че е добре да положите повече усилия за подобряването на обратната връзка.

Дайте приоритет на нуждите на вашите служители

Според проучването по-малко от 23% от служителите се чувстват подкрепа от страна на работодателите си от началото на пандемията. Това важи в особена сила за мениджърите, където този дял е 19%. Запитани какво би ги накарало да се почувстват по-сигурно и да оценят по-добре подкрепата на своята компания по време на пандемията, трите най-чести отговора на работниците са: по-добър баланс между работата и свободното време, повече признание за техния труд и повече грижа за здравословното им състояние.

Работата от разстояние изглежда ще бъде стандартният метод на работа за много компании и през 2021 г., като това означава, че е време лидерите да преоценят подхода си към фирмената култура и  начина, по който подкрепят служителите си.

.........................

Марсел Шуантес, основател на Leadership From the Core, за Inc.com

още по темата
още от Мениджмънт