Затвори
нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Когато най-добрите служители започнат да напускат

Снимка: Shutterstock

Големите компании харчат милиони долари всяка година за процеса на интервюиране и наемане на служители. Защо ли? Защото искат да са сигурни, че назначават на работа най-добрите кандидати. Това, което много работодатели обаче забравят, е, че трябва да полагат не по-малко усилия в процеса на задържането на работа на същите тези хората. В края на краищата, колкото по-добър е един човек в своята работа, толкова повече възможности се откриват пред него. Истината е, че вашите конкуренти полагат неспирни усилия, за да привлекат най-талантливи ви служители.

Скорошни проучвания на Google разкриват любопитния факт, че начина, по който ръководителите измерват ефективността на работното място, се разминава силно се с този, по който го правят техните служители. Докато мениджърите се интересуват повече от постигнатите резултати, отделните членове на екипа обръщат по-голямо внимание на фирмената култура.

Както се казва, хората не напускат компании, те напускат лоши мениджъри. Така че, ако наистина искате да задържите за по-дълго време най-добрите си служители, вземете пример от грешките, които правят лошите мениджъри, и се опитайте да не ги повтаряте.

1. Не комуникират ефективно

Добрите отношенията между хората зависят най-вече от ефективната комуникация. Серия от прочувания на Gallup установяват, че:

Мениджърите, които провеждат редовни срещи със своите служители, разполагат с екипи, които са до три пъти по-ангажирани от останалите.

Мениджърите, които разчитат на комбинацията от срещи лице в лице, разговори по телефона и електронна комуникация, са по-ефективни в мотивирането и ангажирането на своите служители.

Ангажираните служители споделят, че когато опитват да се свържат със своя мениджър, той винаги им отговаря в рамките на 24 часа.

Освен това, прочуванията на Gallup разкриват факта, че служителите ценят усилията на мениджърите, които проявяват интерес към живота им извън работата.

2. Не изразяват благодарност

 

Всички имаме нужда от някаква доза признание за добре свършената работа. Ако не задоволите тази нужда, не се изненадвайте, когато разберете, че вашите най-добри служители са решили да напуснат работа и да потърсят място, където техния труд ще бъде оценен подобаващо.

 

Вместо това, бъдете искрени и кажете на хората от вашия екип с какво точно се справят добре. Колкото сте по-конкретни, толкова по-добре. Когато служителите знаят, че сте доволни от тяхното представяне, те ще бъдат мотивирани да продължат в същия дух.

Не забравяйте, че всеки заслужава похвала. Когато се научите да разпознавате, признавате и поощтрявате талантите на вашите служители, вие им помогнете да разкрият пълния си потенциал.

 3. Очакват прекалено много от служителите си

 

Най-добрите служители са склонни от време навреме да остават до по-късно на работа, ако това означава, че ще постигнат по-добри резултати. Те са готови да работят дори през уикенда, ако това ще помогне за навременното завършване на важен проект. Тези моменти обаче трябва да бъдат изключение от правилото, а не нормална практика.

 

Дори и най-добрите ви служители да са изключително лоялни и да не искат да напуснат работа, натоварването ще ги постави на пътя към пълния бърнаут, който може да нанесе тежки щети върху тяхното психическо и физическо здраве.

още от Мениджмънт
13
Сряда
Ноември