Дайте пример, дайте свобода

Дайте пример, дайте свобода

Дайте пример, дайте свобода

Независимо дали сте ù фен или я мразите, работата от разстояние най-вероятно ще остане предпочитаният модел в близкото бъдеще.  Едно от предизвикателствата на тази форма е управлението на служителите, и по-конкретно на тези, които не могат да се приспособят към новия ритъм на работа. Начинът, по който ще се справите с тази ситуация, е от критично значение за вас, за вашия екип и за компанията като цяло. Ето няколко съвета за управлението от разстояние на служители, които не се справят добре с работата си.

Задайте ясни очаквания

Подобно на много други неща, комуникирането на ясни очаквания може да бъде доста сложно,  когато не можете да говорите на живо с хората, на които възлагате задачи. По тази причина е още по-важно да бъдете максимално конкретни в изискванията си и да ги повтаряте докато не станете сигурни, че ответната страна ви е разбрала.

Опознайте служителите си индивидуално

Това е особено важно, когато става въпрос за хора, с които досега не сте се срещали на живо. Положете истински усилия да ги опознаете и да изградите устойчиви връзки с тях. Разберете какво ги мотивира и вдъхновява, какви са като хора и откъде идват, каква е ситуацията в дома им и какво обичат да правят, когато не са на работа.

Контролирайте обратната връзка

Когато хората имат проблеми в работата, болезнено искрената обратна връзка не е особено полезна, а това важи в двойна сила за работата от разстояние. Когато критиките са твърде тежки, хората заемат отбранителна позиция и се затварят в себе си, така че проблема остава без решение а каналът на комуникация се затваря. Има няколко по-добри подхода към обратната връзка – дайте личен пример (Това са три неща, които аз съм правил в миналото, когато съм се озовавал в подобни ситуации), питайте и анализирайте (Какво ви накара да вземете това решение?). Дайте повече свобода и автономност на вашите служители, като им позволите да ви обяснят проблемите, пред които са изправени, вместо вие да им казвате какво не е наред.

Попитайте с какво можете да помогнете

Ако подозирате, че ваш служител има нужда от подкрепа, попитайте директно: „С какво мога да ти помогна? От какво има нужда?“. След това го изслушайте внимателно и помогнете с каквото можете. Може проблемът да опира до нещо просто като промяна в графика му или нещо доста по-трудно за постигане като отделянето на допълнителни ресурси за задача, по която той работи. Служителите ви трябва да знаят, че разбирате техните нужди и опасения и че винаги могат да разчитат на вашата подкрепа.

Не губете връзка

Дори когато всичко върви добре, поддържането на редовни контакти не е лесно. Работата от разстояние само усложнява този процес. Поддържането на комуникация трябва да е приоритет, било то чрез кратки имейли или приложения за видеовръзка. Не е лесно да работите със служител, който не се справя с работата си, особено когато не можете да седнете лице в лице и да поговорите открито за проблемите. Използването на гореспоменатите техники може да ви помогне да подобрите лидерските си умения и да мотивирате провинилия си служител да се представя по-добре.

...........................

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ