нашите сайтове - сп. Мениджър сп. Обекти Мениджър на годината Новите родители Зеленият кръг

Истински добрият екип се познава по навиците

Снимка: Shutterstock

Всеки екип си има свои собствени навици и методи на работа, но както някои навици са по-добри и безспорно полезни, така и някои екипи са по-ефективни от други. Изграждането и укрепването на добри професионални навици може да бъде ключът към създаването на сплотен и продуктивен екип.  Ето няколко навика, които са от ключово значение за успеха на всеки екип:

1. Покажете, че поемането на рискове не се наказва, а се насърчава

Продуктивните екипи не се страхуват от провалите и грешките. Те не се страхуват да поемат рискове и да бъдат поставяни в неудобни ситуации, защото знаят, че могат да разчитат един на друг, както и на своя лидер, когато нещата не вървят по план, и че няма да бъдат обвинявани за това, че са поели риск, който е можело да донесе огромни ползи за цялата компания. Същността на перфектният екип е в комбинацията от неговата готовност да поема рискове и постоянният стремеж към постигането на отлични резултати.

Всеки член на екипа иска да знае: „Мога ли да поемам рискове, без да се боя, че евентуалния неуспех може да ми струва работата?“

2. Създайте структура и яснота

Най-добрите екипи възлагат на всеки отделен член ясна роля, задължения, срокове и цели. Те се уверяват, че всяка конкретна роля в работния процес се изпълнява от човека, който е най-подходящ за нея, въз основа на неговия опит, квалификация и личностни характеристики. В резултат на това придобива една изключително стабилна структура, при която високата ефективност започва да се приема като даденост.

Всеки член на екипа иска да знае: „Ясно ли е какви са целите, ролите и плановете за тяхното изпълнение? Знам ли какво се очаква от мен, вписвам ли се във възложената ми роля и имам ли нужните умения, обучение и познания, за да се справя добре с нея?“

още по темата
още от Мениджмънт