Истински добрият екип се познава по навиците

Истински добрият екип се познава по навиците

Истински добрият екип се познава по навиците

Всеки екип си има свои собствени навици и методи на работа, но както някои навици са по-добри и безспорно полезни, така и някои екипи са по-ефективни от други. Изграждането и укрепването на добри професионални навици може да бъде ключът към създаването на сплотен и продуктивен екип.  Ето няколко навика, които са от ключово значение за успеха на всеки екип:

1. Покажете, че поемането на рискове не се наказва, а се насърчава

Продуктивните екипи не се страхуват от провалите и грешките. Те не се страхуват да поемат рискове и да бъдат поставяни в неудобни ситуации, защото знаят, че могат да разчитат един на друг, както и на своя лидер, когато нещата не вървят по план, и че няма да бъдат обвинявани за това, че са поели риск, който е можело да донесе огромни ползи за цялата компания. Същността на перфектният екип е в комбинацията от неговата готовност да поема рискове и постоянният стремеж към постигането на отлични резултати.

Всеки член на екипа иска да знае: „Мога ли да поемам рискове, без да се боя, че евентуалния неуспех може да ми струва работата?“

2. Създайте структура и яснота

Най-добрите екипи възлагат на всеки отделен член ясна роля, задължения, срокове и цели. Те се уверяват, че всяка конкретна роля в работния процес се изпълнява от човека, който е най-подходящ за нея, въз основа на неговия опит, квалификация и личностни характеристики. В резултат на това придобива една изключително стабилна структура, при която високата ефективност започва да се приема като даденост.

Всеки член на екипа иска да знае: „Ясно ли е какви са целите, ролите и плановете за тяхното изпълнение? Знам ли какво се очаква от мен, вписвам ли се във възложената ми роля и имам ли нужните умения, обучение и познания, за да се справя добре с нея?“3. Работете в оптималното темпо за вашия екип

Когато говорим за високоефективни екипи, не става дума за тези, които неизменно се справят бързо с всяка задача, а онези, които са намерили правилното темпо, при което постигат възможно най-добрите резултати. Ако темпото на екипната работа е прекалено високо, скоро отделните му членове ще започнат да прегарят и да изпитват неистова умора от огромното напрежение и натоварване, на което са подложени. Ако обаче темпото на работа е прекалено ниско, започва един период на стагнация, който може да доведе до чести конфликти и размяна на обвинения между отделните членове на екипа за неговото лошо представяне. Продуктивните екипи знаят, че трябва да намерят правилния баланс, за да продължат да растат и да постигат желаните резултати.

Всеки член на екипа иска да знае: „Трябва ли да работя денонощно, за да изглеждам зает, или мога да си позволя да правя нещата с моето темпо, като гарантирам, че ще дам най-доброто от себе си?“

4. Поставете фокус върху поемането на отговорност

Екипите се провалят, когато никой не иска да поеме отговорността за постигането на заложените цели. Много малко хора могат да работят ефективно в среда, в която няма структура, гарантираща последователен напредък и развитие. Най-добрите екипи достигат пълният си потенциал, когато всеки един от техните членове е готов да понесе отговорност за собствената си работа и за постигнатите резултати.

Всеки член на екипа иска да знае: „Можем ли да разчитаме един на друг за качественото изпълнение на задачите и навременното им реализиране.“

5. Не губете от поглед по-голямата картина

Възможността да съберете на едно място талантлива група от хора, които да се превърнат в задружен екип, само по себе си е нещо страхотно, но целият този процес придобива истинско значение и изцяло нова перспектива, когато в неговата основа стой някаква по-голяма цел или идея, която да промени живота на много хора за добро. Осъзнаването на тази по-висша цел, или поне на по-голямата картина, в рамките на която съществува този колектив, е разликата между добрите и страхотните екипи.

Всеки член на екипа иска да знае: „Вярваме ли в действителност, че работата, която вършим, в крайна сметка ще има значение и ще допринесе за някаква положителна промяна?“

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ