Навиците на токсичните мениджъри

Навиците на токсичните мениджъри

Навиците на токсичните мениджъри

През годините съм бил свидетел от първа ръка на най-различни контрапродуктивни навици и поведенчески модели както на средно, така и на висше управленско ниво. 

Това са осем типа токсични мениджъри, които може да ви накарат да намразите работата си.

1. Мениджъри, които се грижат само за себе си

Те не се чувстват като част от мисията на компанията и не се стараят да приведат целите на екипа в съответствие с тези на организацията. За тях всичко се върти около личното им представяне и паричните бонуси, които получават в края на годината. Тези шефове играят само за себе си и се интересуват единствено от начина, по който постиженията им изглеждат пред техните началници.

2. Мениджъри, които си приписват всички заслуги

Екипът успява да създаде изключителен продукт и да го пусне на пазара в срок. В същото време, клиентът не може да повярва колко време и пари ще спести с новата система и няма търпение да я закупи. Тогава се случва очакваното, шефът си приписва заслугите за цялата работа, без да похвали екипа, без да отбележи всеобщия успех и без да признае приноса на своите служители. Този тип мениджър винаги търси внимание и не спира да краде светлината на прожекторите от тези, които наистина я заслужават.   

3. Мениджъри, които никога не грешат

Случвало ли ви се е да работите с мениджър, който винаги е прав? Той отказва да поеме отговорност за нещата, които не вървят добре, и никога не признава своите грешки. Той е по-заинтересован от това да запази своята репутация и да спаси реномето си, отколкото да поправи грешките си и да направи правилния избор.  

4. Мениджъри, които нямат ясна посока и план

Тези мениджъри казват едно нещо в понеделник и правят рязък завой в съвсем различна посока в сряда, в много случаи без да кажат на екипа си за промяната на курса.  

5. Мениджъри, които са луди на тема контрол

Това са хора, които обичат да държат под контрол всеки малък детайл от работа. Те създават една тягостна работна среда, в която нещата вървят бавно и мудно, защото отказват да делегират и искат всяко решение да преминава през тях. При такъв авторитарен стил на управление няма място за групови дискусии  и анализи. Лоялните служители, които търсят смисъл в работата, получават само заповеди и нареждания, които трябва да следват ако не искат да я изгубят.

6. Мениджъри, които тормозят служителите си

Тормозът на работното място струва скъпо на бизнеса и оставя трайни щети върху името на компанията. Беърд Брайтман, преподавател в Harvard Medical School и изследовател в областта на поведенческите науки, казва, че „агресията(както вербалната, така и физическата) подкопава чувството за безопасност и кара хората да отклоняват внимание и ресурси от продуктивната работа за отбранителни действия.“

Единственият в избор в тези случаи може да бъде да напуснете възможно най-бързо, особено когато самата организация толерира поведението на насилника и критикува неговите жертви.

7. Мениджъри, които никога не са на разположение

Те не присъстват на работа както физически, така и ментално (понякога и двете). Ако са в сградата, те стоят зад затворени врати през по-голямата част от времето, за да избегнат контакти със своите служители, особено когато нещата не вървят добре. Ще забележите, че те винаги са „заети“ в най-критичните моменти, когато техният принос и насока са най-нужни. Те се интересуват само от добрите новини, защото това е единственото нещо, с което могат да се справят. Имате проблем? Говорете с някой друг.

8. Мениджърите нарциси

В тази ситуация жертви са както служителите, така и самият мениджър. Мениджърът в действителност страда от психическо заболяване известно като„ Нарцистично личностно разстройство“, което изисква медицинско внимание. Служителите от своя страна рискуват цялата си кариера, докато работят за шеф нарцис.

Джоузеф Бурго, автор на „The Narcissist You Know: Defending Yourself Against Extreme Narcissists in an All-About-Me Age“, казва, че тези хора разчитат на презрително и неуважително поведение, за да накарат другите да се чувстват като губещи, междувременно превръщайки себе си в победители.

Този тип мениджър не изпуска възможност да ви се подиграе и да омаловажи вашите постижения. Когато се нуждае от нещо, което може да му дадете, той може да прибегне дори до заплахи. Мениджърът нарцис може да подкопае професионалното ви самочувствие като ви накара да се съмнявате в себе си и във вашата стойност за организацията.

Марсел Шуантес, основател на Leadership From the Core, за BusinessInsider.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ